شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 شهریور» نتایج جالب یک تحقیق درباره دعوا در خودرو!، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار خودروهاي ايران از مرز ۱۴ ميليون گذشت، ایرنا

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: شمار خودروهاي ايران تا پايان شهريورماه امسال به 14 ميليون و 90 هزار دستگاه رسيد كه در مقايسه با دهه 80 بيش از سه برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا ، سرتيپ دوم پاسدار 'اسكندر مومني' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ابتداي سال 1380 شمار خودروهاي ايران 4 ميليون دستگاه بود كه در مدت 10 سال اين ميزان بيش از سه برابر افزايش يافته و در پايان شهريورماه امسال به 14 ميليون و 90 هزار دستگاه رسيد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر به ازاي هر يكصد هزار نفر در ايران، 160 خودرو وجود دارد افزود: در كشورهاي همتراز ايران اين آمار به 400 خودرو مي رسد و پيش بيني ما اين است كه در 10 سال آينده ايران نيز با آنان برابر خواهد شد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا تصريح كرد در شش ماهه نخست امسال نيز 754 هزار و 415 خودرو شمارگذاري شده كه 2 درصد افزايش نسبت به دوره گذشته داشته است.

همچنين در اين مدت 9 هزار و 46 خودروي خارجي وارد كشور شده كه از اين نظر نسبت به سال گذشته با 37 درصد كاهش واردات خودرو روبرو بوده ايم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در شش ماهه نخست امسال 653 هزار و 110 موتور سيكلت شماره گذاري شده است، گفت: شمار موتور سيكلت هاي شماره گذاري شده نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/7 درصد رشد داشته است.

مومني تاكيد كرد بايد خودمان را آماده كنيم تا بتوانيم با برنامه ريزي صحيح از ترافيك در كشور جلوگيري كنيم. تقاضا براي سفر و متعاقب آن ايجاد ترافيك اجتناب ناپذير است و مهم اين است كه همه با هم براي رفع مشكلات تلاش كنيم.

** روند كاهش تصادفات ادامه دارد

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به اينكه در پنج ماه نخست امسال آمار كشته شدگان و مصدمين حوادث رانندگي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/12 درصد كاهش داشته است، گفت: خوشبختانه روند كاهش آمار اينگونه موارد همچنان ادامه دارد. در پنج ماه نخست امسال يك هزار و 324 نفر كمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوادث رانندگي كشته شدند.

وي به كاهش شمار مصدومين حوادث رانندگي در پنج ماه نخست امسال اشاره كرد و افزود: در اين مدت 9 هزار و 515 مصدوم كمتر نسبت مدت مشابه سال گذشته راهي بيمارستان ها شدند.

سردار مومني با اشاره به اينكه در پنج ماه نخست سال جاري نسبت به دوره مشابه سال گذشته در مجموع 11 هزار كشته و مصدوم كمتر داشته ايم، گفت: انشاالله با تلاش رسانه ها و همكاري مردم در اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي، شاهد كاهش اين آمار در سال هاي آتي نيز باشيم.

** هيچ خودروي بدون اعمال قانون به پارگينك منتقل نخواهد شد

رييس پليس راهنمايي و رانندگي در ادامه اين نشست با تاكيد بر اينكه بر اساس قانون جديد، هيچ خودروي بدون اعمال قانون پليس به پارگينك منتقل نخواهد شد، گفت: خودروهايي كه به پارگينك منتقل مي شوند حتما با حمل كننده ها جابجا خواهند شد و كشنده ها ديگر اين كار را نخواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه كشنده ها در زمان انتقال به خودرو آسيب مي رساندند، افزود: در حوزه راهنمايي و رانندگي، خودرو ها تنها به وسيله حمل كننده ها منتقل خواهد شد و حتي در محل هاي پارك ممنوع نيز بجاي كشيدن، از حمل كننده استفاده مي شود.

سردار مومني تصريح كرد اگر پاركينگ ها بر خلاف اين شيوه نامه عمل كنند با آنان برخورد خواهد شد و حتما بايد اعمال قانون توسط افسران راهنمايي و رانندگي ناجا باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




** ديگر امكان كنترل ترافيك به صورت سنتي نيست

رييس پليس راهنمايي و رانندگي در خصوص استفاده از سيستم هاي نظارتي در اين نيرو، افزود: از اين پس سيستم كنترل و نظارت اين نيرو به صورت سنتي نخواهد بود و رويكرد ناجا به استفاده از همه ظرفيت ها به عنوان يك اولويت در اين زمينه است.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته در دو جاده تهران - مشهد و اصفهان - شيراز سيستم كنترل هوشمندانه راه اندازي شده است، گفت: تا پايان سال جاري نيز سيستم كنترل اتوماتيك بر محورهاي هراز، كندوان و فيروز كوه راه اندازي خواهد شد. در مسيرهايي كه اين سيستم نصب شده ميزان تخلفات رانندگي به كمتر از يك درصد رسيده است و به همين دليل ادامه اين روند در دستور كار اين نيرو قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه نصب سيستم هاي پيشرفته كنترل در محورهاي مشهد- آستارا، زابل - زاهدان و شيراز تا بوشهر نيز در دست بررسي است، تاكيد كرد در اين سيستم ها امكان نظارت در طول شب و روز ميسر مي شود به گونه اي كه حتي ميانگين سرعت خودرو ها در آن مشخص مي شود. اگر راننده اي مكان نصب دوربين ها را بداند و در آن محل سرعت مجاز حركت كند و در ساير محل ها خلاف كند در اين سيستم شناسائي و با او برخورد قانوني خواهد شد.

** همه خودروهاي توليدي بايد كيسه ايمني هوا داشته باشند

سردار مومني در اين نشست در خصوص نصب كيسه ايمني هوا (ايربك) گفت: توليد كنندگان خودرو بايد تا پايان سال بر روي همه توليدات خود اين سيستم را نصب كنند در غير اينصورت از سال آينده خودروهاي فاقد كيسه ايمني هوا شماره گذاري نمي شود.

وي تاكيد كرد: در سال گذشته بر نصب ترمز ضد قفل بر روي خودرو ها تاكيد شد همچنين از سال آينده نيز در مورد كيسه هوا اين روند قانوني ادامه خواهد داشت.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در پايان در خصوص مخدوش كردن پلاك هاي راهنمايي و رانندگي، گفت: اين عمل جرم است و بر اساس ماده 720 مجازات ها، 6ماه تا يك سال زندان براي اقدام كننده پيش بيني شده است.

وي تاكيد كرد: مخدوش كردن پلاك خودروها يكي از كارهاي خلافي است كه به حقوق ديگر شهروندان آسيب مي زند و راهنمايي و رانندگي با اين افراد به شدت برخورد خواهد كرد و متخلفان به دادگاه معرفي خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016