شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«شون پن» با پرچم مصر در ميدان التحرير حضور يافت، ایسنا

«شون پن» بازيگر سرشناس هاليوودي، روز گذشته بين تظاهركنندگان مصري درميدان «التحرير» حضور يافت و پرچم اين كشور را به دست گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شون پن، با حضور در جمع انقلابيون مصري در ميدان التحرير از ملت مصر و انقلاب آنها براي رسيدن به آزادي تقدير كرد.

وي طي سخناني تاكيد كرد: جهان از خواست مصري‌ها براي رسيدن به آزادي از طريق انقلاب شجاعانه‌شان الهام گرفته است.

روز گذشته هزاران تن در جمعه موسوم به «باز ستاني انقلاب» در ميدان التحرير قاهره حضور يافتند و هزاران تن از مصري‌ها بدون نيروهاي پليس و ارتش در ميدان التحرير قاهره جمع شدند.

«شون پن» در ادامه گفت: واضح است که همه چيز يک شبه دراينجا به كمال نمي رسد، هنوز چالش‌هايي پيش رو است، مسائلي مربوط به قانون اساسي وجود دارد و همچنين انتقال قدرت از ارتش به مردم در حال انجام است.

شون پن ـ بازيگر و كارگردان صاحب ‌نام آمريكايي ـ تاكنون پنج‌ بار نامزد جايزه‌ اسكار بهترين بازيگر مرد شده و دو بار در سال‌هاي 2004 براي «رودخانه مرموز» و 2009 براي «ميلك» موفق به كسب آن شده است.

وي براي اولين ‌بار در سال 1996 با فيلم «راه‌رفتن مرد مرده» نامزد اسكار شد و در سال 2000 براي فيلم «شيرين و پست» به كارگرداني «وودي آلن» اين عنوان را تكرار كرد. وي در سال 2003 با فيلم «من سام هستم» سومين نامزدي اسكار را نيز تجربه كرد.

در سال 2004 پس از بازي در فيلم «ترور ريچارد نيكسون» بود كه آكادمي اسكار از او براي عضويت در هيات امنا دعوت كرد.

شون پن در سال 1991 اولين تجربه كارگرداني‌اش را با فيلم «دونده هندي» رقم زد. پس از آن وي سه فيلم ديگر با نام «نگهبان مرزي» (1995)، «قول» (2001) و «به‌سوي توحش» (2007) را ساخت كه بسيار مورد استقبال منتقدين قرار گرفتند. «جك نيلكسون» و «ميكي رورك» از جمله بازيگران سرشناس اين فيلم‌ها هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شون پن در عرصه‌ سياست نيز همواره پر سرو‌صدا بوده است. وي در ژوئن 2005 پيش از انتخابات رياست‌جمهوري ايران به عنوان خبرنگار به تهران سفر كرد. وي به‌عنوان خبرنگار نشريه «سانفرانسيسكو كرونيكل» به ايران آمده بود.

وي يكي از منتقدان هميشگي سياست‌هاي «جورج بوش»، رييس‌جمهوري سابق آمريكا بود كه آغاز جنگ عليه عراق را به شدت محكوم كرد.

شون پن‌ در سال 2002 مبلغ 56 هزار دلار براي چاپ يك سري تبليغات به روزنامه واشنگتن پست پرداخت كرد و در آنها از «جورج بوش» خواست تا به اقدامات خشونت‌آميز خود پايان دهد.

وي همچنين در سال 2007 در سفري به كوبا، با «هوگو چاوز» كه از مخالفان سرسخت بوش است، ديدار كرد.

شون پن در سال 1996 براي فيلم «راه‌رفتن مرد مرده» خرس نقره‌يي جشنواره‌ برلين را براي بهترين بازيگر مرد گرفت و در سال 1997 بهترين بازيگر جشنواره‌ كن شد. در سال 2004 با فيلم «رودخانه مرموز» جايزه‌ بهترين بازيگر گلدن گلوب را دريافت كرد و در سال 2003 جايزه‌ يك عمر دستاورد سينمايي را از جشنواره‌ سن‌سباستين گرفت.

«شون پن» كه دو بار در سال‌هاي 1998 و 2003 بهترين بازيگر مرد جشنواره‌ ونيز شد، سال 2008 رياست هيات‌داوران جشنواره فيلم كن را برعهده داشت. آكادمي فيلم انگلستان جايزه‌ يادبود «استنلي كوبريك» را براي تقدير از يك عمر دستاورد سينمايي به وي اعطا كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016