یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار نگران کننده از مصرف مشروبات الکلی، هفته‌نامه سلامت

با وجود ممنوعيت مصرف الکل در بسياری از کشورها متاسفانه از ميان قشر جوان و نوجوان گاهی برخی به‌طور مرتب و برخی به شکل تفريحی مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. کشور ما نيز متاسفانه از اين مساله مستثنا نيست و هر سال بر تعداد قربانيان الکل در آن افزوده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نتايج آخرين بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مشروبات الکلی که شرعا و قانونا در کشور ما حرام و ممنوع است، سالانه باعث مرگ تعداد زيادی جوان و تحميل ميلياردها دلار هزينه بر جوامع انسانی در سراسر دنيا می‌شود. براساس يافته‌های يک پژوهش که دکتر سعيد معيدفر، رييس انجمن جامعه‌شناسی ايران، روی يک هزار و ۵۰۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله انجام داد، ۲۵ درصد دانشجويان، مصرف الکل را بدون اشکال می‌دانند. از اين تعداد، ۲۰ درصد در نظرسنجی اظهار کردند الکل مصرف می‌کنند و ۵ درصد بقيه هم گفته‌اند که وسوسه شده‌اند اين کار را انجام دهند.

دکتر بابک مصطفی‌زاده، متخصص پزشک قانونی و مسموميت‌ها نيز با اشاره به مصرف مشروبات الکلی در جامعه می‌گويد: «باتوجه به ممنوعيت مصرف و فروش مشروبات الکلی در کشور ما متاسفانه افراد سودجو به صورت زيرزمينی و در کارگاه‌های غيربهداشتی اقدام به تهيه اين مشروبات می‌کنند که همراه با ناخالصی زيادی است. در اين نوع مشروبات، معمولا الکل چوب يا متانول وجود دارد که بسيار خطرناک است و در خوشبينانه‌ترين حالت باعث کوری دائمی فرد و در بسياری موارد فوت شخص می‌شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016