پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آیت الله مکارم شیرازی: افزایش طلاق نشانه نابسامانی جامعه است، مهر

خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه با آمارگیری بی‌طرف می‌توان واقعیات جامعه را فهمید، افزایش طلاق را نشانه نابسامانی در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم اظهار داشت: مسئولان ثبت احوال کشور چند روز نزد ما آمده بودند و آمارهایی نشان دادند که از جمله این بود که طلاق نسبت به سال 89 در کشور 6 درصد زیاد شده و ازدواج کم شده است.

وی با بیان اینکه، ای کاش مرکز بی‌طرفی برای آمارگیری در کشور وجود داشت تا می‌توانستیم واقعیات جامعه را به درستی بدانیم، ادامه داد: اگر آمار خوب و به درستی بیان شود مانند آزمایش خون می‌تواند بیماری فرد را تشخیص دهد و می‌توان چاره اندیشی کرد.

علل افزایش طلاق ریشه یابی شود

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: البته بدلیل اینکه ثبت احوال سیاسی نیست می‌توان به آمار آن اعتماد کرد، به هر حال بر اساس این آمار اگر طلاق بالا برود نشانه نابسامانی جامعه است و همه باید روی علل و اسباب آن کار کنند.

آیت الله مکارم اضافه کرد: طبیبان اخلاق جامعه که در درجه اول روحانیان هستند و دانشگاه‌ها باید بیاندیشند که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است آیا تشریفات ازدواج زیاد است و آیا بار آن سنگین است و یا مسایل دیگری است.

کاهش جمعیت به ضرر شیعه است

استاد برجسته حوزه در ادامه نسبت به کاهش رشد جمعیت در کشور هشدار داد و گفت: رشد جمعیت دارد کم می‌شود در حالی‌که در برخی از مناطق کشور شاهد افزایش سریع جمعیت هستیم تا بافت جمعیت به ضرر شیعه تمام شود.

وی تأکید کرد: کاهش جمعیت به ضرر شیعه است و امروز اقتضاء دارد تا به دلایلی مانند راحت طلبی و ... جمعیت را کاهش ندهیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دقت در نامگذاری فرزندان

وی نسبت به نامگذاری اسامی اسلامی برای فرزندان ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: بیشترین اسامی طبق آمارها اسامی اسلامی مانند محمد و فاطمه است اما برخی اسامی برای فرزندان انتخاب می‌کنند که معانی زشتی دارد.

وی بیان داشت: پدر و مادرها در نامگذاری باید آینده فززند را ببینند نه اینکه تنها هوا و هوس خود را در نظر بگیرند.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود اهل بیت(ع) را سفینه نوح دانست و تأکید کرد: کسانی که از مسیر اهل بیت(ع) جدا شوند و به قیاس و استحسان و ... روآورند دچار انحراف در مسیر خواهند شد و راه را گم می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016