پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فضاهای شهری متناسب کودکان نیست، مهر

یک کارشناس شهری معتقد است: طراحان شهری هیچ تلاشی برای متناسب سازی فضای بیرون از خانه برای کودکان نکرده‌اند که تاثیرات منفی آن سال‌های بعد در جامعه نمود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ،علی نوذرپور کارشناس شهری با اشاره به کمبود فضای شهری برای کودکان گفت: تصویب مصوبه شهر دوست‌دار کودک از سوی شورای شهر تهران بسیار مناسب بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره غنچه‌های شهرگفت:اگر چه توجه یک جشنواره به این موضوع نمی‌تواند تضمین کننده اجرای مصوبه شورای شهر تهران باشد، اما هم به مردم و هم به مدیران شهری اهمیت حضور کودکان در شهر را یادآوری می‌کند تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات بزرگ در شهر برای کودکان باشیم.

این کارشناس شهری عنوان کرد: اگرچه مدیریت شهری تلاش‌هایی برای رفع نقصان و کبودهای کودکان در شهر داشته است و پارک‌هایی ویژه کودکان در برخی از محلات ساخته شده، اما این تلاش ها قطعاً کافی نبوده و باید به سمتی برویم که والدین بتوانند کودکان خود را با خیالی آسوده در پارک‌ها و مکان‌های ویژه کودکان رها کنند.

به گفته وی، والدین همواره تلاش می‌کنند که امکانات رفاهی را در داخل منزل برای کودک فراهم کرده اما طراحان شهری هیچ تلاشی برای فضای بیرون از خانه کودک نکرده‌اند و آنها با بیرون آمدن از منزل دچار سردرگمی می‌شوند که تاثیرات منفی آن سال‌های بعد در جامعه نمود پیدا می‌کند.

نوذرپور ادامه داد: کم شدن مساحت خانه‌ها، حتی حذف حیاط از امکانات واحدهای مسکونی شاید نخستین موردی است که در نگاه اول می‌توان آن را عاملی برای تغییر در بازی‌های کودکانه دانست. موضوعی که نه تنها هیجان همراه با تحرک را از دنیای کودکانه به تدریج حذف کرده است بلکه جای خود را به بازی‌های رایانه‌ای بدون نیاز به جنب و جوش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: با توجه به آپارتمانی شدن خانه‌های امروزی باید پارک، فضای سبز و اماکنات تفریحی مناسب و استاندارد نزدیک آپارتمان‌هاتهیه کرد تا کودکان بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

این کارشناس شهری در پایان اظهار امیدواری کرد که تعداد جشنواره‌های ویژه کودکان در طول سال بیشتر شود تا کودکان شهر احساس غربت نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016