شنبه 14 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۵۰ درصد طلاق‌ها در کشور به علت مشکلات جنسی است، فارس

مدير مرکز سلامت خانواده گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۵۰ درصد علت طلاق در کشور به عدم آگاهی‌ها درباره مسائل جنسی مربوط می‌شود ولی آمارهای اين مرکز عدد بيشتری را نشان می دهد.

نسرين تهرانی اظهار داشت: در بحث مشاوره قبل از ازدواج در اين مرکز بر اساس بررسی‌هايی که روی فاکتوری طلاق داشتيم طرحی را به نام قاعده بازی طراحی کرده‌ايم تا بتوانيم اين فاکتورها را به نوعی کنترل کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه اگر کسی بخواهد شطرنج بازی کند بايد قاعده آن را بداند تا بتواند از صفحه شطرنج و مهره‌های آن به درستی استفاده کند تصريح کرد: اگر کسی قواعد زندگی متاهلی را نداند قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

تهرانی با بيان اينکه يکی از عوامل مهم طلاق مسائل جنسی است تصريح کرد: عدم آگاهی‌ها در اين زمينه موجب بدکارکردهای جنسی می‌شود به طوری که براساس آمارهای رسمی پژوهش‌ها نشان می‌دهند ۵۰ درصد علت طلاق مشکلات جنسی است اما بر اساس آمارهای اين پژوهشکده بالای ۷۸ درصد علت طلاق به مسائل جنسی مربوط می‌شود.

اين رواشناس خانواده يادآور شد: متاسفانه مسائل جنسی در کشور به نوعی تابو بوده و هست لذا بايد ادبياتی را تدوين و ايجاد کنيم که با توجه به عقايد مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و نظام سياسی حاکم بر جامعه و با لحاظ کردن همه نيازهای خانواده بتواند ضمن آنکه تمام اين فاکتورها را لحاظ کند جوابگوی نيازهای زوجين هم باشد.

وی با بيان اينکه هيچ کدام از اين فارکتورها را نبايد ناديده گرفت ادامه داد:‌در اين مرکز به کمک اين ادبيات توانستيم در درمان مشکلات ناشی از مسائل جنسی درباره طلاق موفقيت‌هايی دست يابيم لذا بايد در کشور متخصصان بيشتری در اين زمينه تربيت کنيم که با حساسيت بالا اين فاکتورها را کنار هم قرار دهد و با تعهد و مسئوليت در اين زمينه ارائه خدمت کنند که در اين صورت می‌توان اين عامل طلاق را کنترل کرد.

تهرانی گفت: با نداشتن متخصص در اين زمينه، افرادی که متخصص نيستند يا به لحاظ مشکلات شخصی وارد اين حيطه شده‌اند يا نمی‌توانند فاکتورها را در کنار هم قرار دهند و وارد اين حوزه می‌شوند و با اين روند در آينده با مشکلات بيشتری مواجه خواهيم بود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز سلامت خانواده، خانواده را به عنوان يک سيستم کلی در نظر گرفته و همه افراد خانواده تک تک و به صورت مجزا به شکل زيرسيستم مورد بررسی قرار می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016