پنجشنبه 28 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت ارشاد "حاشیه‌نگاری" فارس را تأیید کرد، فارس

خبرگزاری فارس: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال جوابیه‌ای و در تعارضی آشکار ضمن "اشتباه خواندن حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس"، محتوای این حاشیه‌نگاری را تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، در پی انتشار خبر حاشیه‌های اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در خبرگزاری فارس با عنوان "یاد آقای صفار به خیر!" روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال جوابیه‌ای، حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس را اشتباه دانسته و در عین حال با برشمردن موارد مندرج در این حاشیه‌نگاری، محتوای آن را تایید کرده است.

در جوابیه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«در بخشی از حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس اشاره شده که: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اشعار سروده خود با موضوع رسانه‌های دیجیتال را به شخص رئیس‌جمهوری تقدیم کرده است! حال آنکه جناب آقای دکتر حسینی پس از مقدمه سخنرانی گفت: این شعر را به ریاست محترم جمهوری و دیگر حاضران در این جلسه تقدیم می‌کند.»

با دقت در متن این بخش از جوابیه کاملا مشخص است که جوابیه‌نویس ارشاد نیز اذعان دارد که وزیر ارشاد "این شعر را به ریاست جمهور تقدیم می‌کند" و در حاشیه‌نگاری فارس نیز آمده است: « وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ... یکی از اشعار سروده خود را با مضمون رایانه و قدرت الهی خواند و این شعر را تقدیم احمدی‌‌نژاد کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این مرکز در وزارت ارشاد در بخش دیگری از جوابیه خود آورده است: «خبرنگار فارس نیوز درباره سخنرانی رئیس‌جمهوری در آن مراسم، ادعا کرده که آقای احمدی‌نژاد در حالی که درباره جایگاه جوانان صحبت می‌کرد ناگهان سخنان خود را قطع و مراسم را ترک کرده است ... اما به اذعان حاضران در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال‌ رئیس‌جمهوری با خطاب قرار دادن خود، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار توجه و اعتماد به جوانان در محول کردن امور به آنان و اطمینان از نتیجه مثبت این کار شد و به روال بسیاری از سخنرانی‌هایی که افراد سرشناس برای توجه دادن جمع به اهمیت موضوع "در اوج به پایان می‌رسانند"، رئیس‌جمهور محترم نیز این کار را کرد.»

با دقت در این بخش از جوابیه نیز کاملا روشن است که تنظیم‌کنندگان محترم این جوابیه خود نیز به طور تلویحی به قطع ناگهانی سخنان رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند و به تعبیر این دوستان، رئیس‌جمهور "در اوج" سخنان خود را به پایان برده است.

فارس، قضاوت درباره جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این حاشیه‌نگاری را به عهده مخاطبان خود می‌گذارد.

در انتها صرفا یاد‌آوری این نکته ضروری به نظر می‌رسد که بنابر فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام، برخورداری از "سعه صدر" از شروط اساسی حاکمان در حکومت اسلامی است و در این مجال نیز کم‌ترین سعه صدری که از دوستان محترم دولتی انتظار می‌رود این است که لااقل منکر اتفاقات و گفته‌های آشکار و عیان خود نشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016