دوشنبه 2 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب ۳۵ مدل چادر، جشنواره ملی مد ‌و ‌لباس فجر برگزار می‌شود، مهر

انتشار ژورنال چادر در حاشيه نمايشگاه مانتو، برگزاری جشنواره ملی مد‌ و لباس فجر در بهمن ماه، واگذاری نمايشگاههای مد به بخش خصوصی و تصويب ۳۵ مدل چادر از مهمترين تصميمات امروز کارگروه ساماندهی مد و لباس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه ساماندهی مد و لباس پيش از ظهر امروز با حضور سيد محمد حسينی وزير ارشاد، حميد شاه آبادی معاون هنری وزير ارشاد، عيسی کشاورز سرپرست کميته مد و لباس، عليرضا افشار قائم مقام وزير کشور و فاطمه رهبر عضو فراکسيون زنان مجلس و نمايندگانی از آموزش و پرورش، صدا و سيما و اصناف برگزار شد.

در اين نشست شاه آبادی معاون هنری وزير ارشاد با ارائه گزارشی از فعاليتهای کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد گفت: نمايشگاه پاييزه مانتو اواخر آبانماه برگزار می شود که در اين نمايشگاه نزديک به ۲۰۰ طرح جديد رونمايی می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: تاکنون ۴۵۰ طرح به دبيرخانه ارسال شده که پيش بينی می شود اين ميزان به هزار طرح برسد.اين مانتوها متناسب با فرهنگ ايرانی اسلامی هستند و پس از اتمام نمايشگاه در صد فروشگاه منتخب توليد و عرضه می شوند.

معاون وزير ارشاد با بيان اينکه فراخوان نمايشگاه مانتو در روزنامه ها و تلويزيون اعلام شده است، گفت: از مدل های منتخب برای توليد انبوه حمايت می شود.

وی با بيان اينکه اين حجم مدل جديد مانتو کمتر در نمايشگاههای ديگر دنيا عرضه می شود، گفت: تنوع مدل ها نشان از عطش جامعه دارد.

انتشار ژورنال چادر در حاشيه نمايشگاه مانتو

شاه آبادی با اشاره به فعاليت نمايشگاه چادر که در حاشيه نمايشگاه قرآن برگزار شد، گفت: ۳۵ مدل چادر در اين نمايشگاه مصوب شد که ژورنالی با مشخصات فنی و نحوه دوخت منتشر می شود تا اين طرح ها در ساير استانها نيز مورد استفاده قرار گيرند.

وی از صدور گواهی نامه موقت ثبت آثار خبر داد و گفت: برای مقابله با کپی برداری طرح ها آثار جديد ثبت می شود تا در نهايت به شکل ژورنالی رسمی و تخصصی عرضه شود.

برگزاری جشنواره ملی مد و لباس فجر در بهمن امسال

شاه آبادی از تدوين آيين نامه های جشنواره بين المللی مد و لباس خبر داد و گفت: همان طور که در ايام پيروزی انقلاب اسلامی جشنواره های سينمايی و هنری ديگری برگزار می شود از اين پس جشنواره مد و لباس نيز پس از تصويب در کارگروه، برگزار می شود تا انگيزه فعالان اين عرصه تقويت شود.

وی ادامه داد: ما تاکنون در عرصه بين المللی وارد رقابت نشده ايم و فرصت مناسبی برای طراحان ماست تا طرح های خود را در عرصه بين الملللی به نمايش بگذارند.

واگذاری نمايشگاههای مد و لباس به بخش خصوصی

شاه آبادی ادامه داد: تلاش می کنيم نمايشگاههای مد و لباس را به بخش خصوصی واگذار کنيم اما ما تنها صادرکننده مجوز اين گونه نمايشگاهها باشيم.

وی با اشاره به برخی از نمايشگاههای خصوصی مد و لباس گفت: تلاش می کنيم بر مزون های لباس که به صورت غير قانونی برگزار می شود نظارت کنيم و راهکارهايی برای جذب نيروهای متخصص تدوين کنيم.

معاون وزير ارشاد با اشاره به بودجه کارگروه مد و لباس گفت: مجلس امسال يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان به اين امر اختصاص داد که ۱۰ درصد بودجه تجسمی کل کشور است.

استفاده از مدلهای چادر مصوب برای هنرمندان تلويزيون

سليحی نماينده صدا و سيما دراين نشست با بيان اينکه بايد راهکارهايی برای ترويج مدهای مصوب انديشيده شود، گفت: ۳۵ مدل چادری که در کارگروه مد و لباس به تصويب رسيده است می تواند به عنوان لباس هنرمندان تلويزيون استفاده شود زيرا تمامی نقش های اول و دوم خانم در سريال ها چادر به سر دارند.

پيشنهاد وی مورد استقبال کارگروه قرار گرفت.

تسريع در تهيه پيش نويس بودجه سال ۹۱

فاطمه رهبر عضو فراکسيون زنان نيز با بيان اينکه برای افزايش بودجه کارگروه مدل و لباس هر چه سريعتر پيش نويس های لازم تهيه شود، گفت: برای افزايش بودجه ساماندهی مد و لباس بايد هر چه سريعتر نيازهای خود را مشخص کنيم.

وی خواستار آن شد که نمايشگاه بهاره قبل از عيد برگزار شود تا شهروندان نيازهای خود را از اين نمايشگاه تهيه کنند.

استفاده از پتانسيل عظيم معلمان در ترويج مد و لباس

نماينده وزارت آموزش و پرورش نيز با بيان اينکه بايد از پتانسيل عظيم معلمان در ترويج مد و لباس استفاده کرد، گفت: در طرحهای اين کارگروه بايد به جمعيت عظيم دانش آموزان و معلمان نيز توجه شود.

نوروزی نماينده اداره حجاب و عفاف در وزارت کشور نيز با بيان اينکه بانک ايده مد و لباس راه اندازی شود، گفت: متاسفانه مدها وارد چرخه توليد نمی شوند و تنها در جشنواره ها و همايش ها به نمايش گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: با ايجاد اتاق فکر مد و لباس که در آن نمايندگانی از جامعه شناسان، روانشناسان، زيبايی شناسان و کارشناسان دينی حضور دارند می توان مدهای مختلفی را تعريف کرد تا تمامی قشرها با هر سليقه و نگاهی نسبت به آن تمايل داشته باشند.

نوروزی با بيان اينکه مشوق های هر گروه برای استفاده از مد ايرانی اسلامی متفاوت است گفت: برای اقشار متوسط و پايين جامعه مقرون به صرفه بودن اين مدها جذاب است و برای اقشار متوسط رو به بالا مدهای ايرانی می تواند قابل توجه باشد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترويج مدهای ايرانی اسلامی گفت استفاده هنرمندان از اين گونه لباس ها می تواند به ترويج آنها کمک بسياری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016