پنجشنبه 5 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اجتماعي ناجا: يارانه به چادر مشكي اختصاص يابد! ایسنا

معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينكه فردي نمي‌تواند ادعا كند كه با دختر باحجاب برخورد شده است، گفت: برخي رسانه‌هاي داخلي دربحث كوبيدن گشت ارشاد با دشمن هم‌صدا بودند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار بهمن كارگر با بيان اينكه در پي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد عفاف و حجاب، پليس بلافاصله ساماندهي نيروهاي مورد نياز، آموزش و فراهم كردن تجهيزات مورد نياز را در دستوركار خود قرار داد، گفت: نيروي انتظامي از اواخر سال 85 در اين خصوص به صورت جدي وارد صحنه شد كه نماد بارز اين تلاش را در قالب گشت ارشاد در جامعه مشاهده كرديم.

برخي رسانه‌هاي داخلي در كوبيدن گشت ارشاد با دشمن هم‌صدا بودند

وي با بيان اينكه بحث گشت ارشاد در تابستان سال 86 به اوج رسيد، گفت: متاسفانه برخي از رسانه‌هاي داخلي با رسانه‌هاي دشمنان براي كوبيدن اين تلاش هم‌صدا بودند.

كارگر با بيان اينكه ماموران نيروي انتظامي وضعيت عفاف و حجاب را طبق شاخصه‌هايي كه توسط كارشناسان ديني تعيين مي‌شود در جامعه رصد مي‌كنند، افزود: پليس برخورد قاطع و ريشه‌اي با مظاهر هنجارشكني كه با نظارت متخصصان و كارشناسان فقهي و بر اساس موازين حاكم در امر به معروف و نهي از منكر تعيين شده، دارد.

معاون اجتماعي ناجا افزود: براساس اين نقشه فعاليت‌ نيروهاي پليس آغاز و در ادامه افرادي كه لجاجت كرده و اصرار داشتند با اين وضعيت در جامعه تردد كنند به پليس امنيت اخلاقي هدايت شده و تعدادي هم كه وضع بدتري داشته و فعل مجرمانه آنان محرز بوده است، پس از طبقه‌بندي به قوه قضاييه معرفي شدند.

كارگر با بيان اينكه اجرا اين مصوبه بدون كمك ساير نهادها و ارگان‌ها امكانپذير نخواهد بود، گفت: در اين خصوص با نهادهايي همچون شوراي فرهنگي ـ اجتماعي كشور و ستاد صيانت كشور كه به رياست وزير كشور تشكيل مي‌شود، همكاري داشته‌ايم.

وي در مورد ارتباط و تعامل با دستگاه‌هاي غيردولتي نيز با بيان اينكه در جلسات هماهنگ تذكرات لازم به دستگاه‌هاي غيردولتي داده شده است، گفت: در مواردي كه اين تذكرات توسط برخي واحدهاي صنفي رعايت نشود قاطعانه برخورد و تا تعطيلي آن واحد صنفي پيش رفته‌ايم.

ناجا پسران و مردان را هم زير چتر عفاف قرار داد

وي با بيان اينكه اگر برخورد قانوني پليس با زنان خياباني و باندهاي اصلي فساد و فحشا نبود وضع امروز بسيار بدتر بود، در مورد كنترل اماكن عمومي گفت: بر اساس قانون، پليس بر اماكن عمومي همچون سالن‌هاي عروسي و مراكز عرضه محصولات سمعي و بصري نظارت لازم را داشته و در صورت لزوم به صورت قانوني و قاطعانه با آنها برخورد كرده است.

معاون اجتماعي ناجا در مورد نظارت بر بازار عرضه پوشاك كشور نيز گفت: با همكاري اتحاديه‌هاي صنفي به صورت ايجابي به معناي عرضه البسه مناسب و سلبي به معناي جلوگيري از عرضه البسه نامناسب اقدامات خوبي را انجام داده‌ايم.

وي تسري بحث عفاف و پوشش مناسب به مردان را يك اقدام بزرگ عنوان كرد و گفت: عموما هنگامي كه بحث عفاف و حجاب مطرح مي‌شود نگاه‌ها به سمت بانوان معطوف مي‌شود در حالي كه طبق آموزه‌هاي اسلامي مردان هم موظف به رعايت حدود مقرر در شرع از نظر رفتار و پوشاك در جامعه هستند و بر اين اساس نيروي انتظامي با تعريف ضوابط طبق موازين شرع، پسران و مردان را هم زير چتر عفاف قرار داد كه نتايج خوبي حاصل شده است.

كارگر با بيان اينكه برخورد انتظامي در حوزه عفاف و حجاب آخرين حلقه اين زنجيره است، گفت: متاسفانه مجبوريم به علت كم‌كاري ساير ارگان‌ها به عنوان اولين حلقه زنجير وارد كار شويم.

وي افزود: اگر عملكرد نيروي انتظامي در پنج سال گذشته نبود وضعيت شكل ظاهري جامعه به مراتب بسيار بدتر از وضعيت كنوني بود.

به گفته كارگر اگر نهادهاي دولتي وارد ميدان شوند و به عنوان مثال وضعيت عفاف و حجاب را در مورد كاركنان مرد و زن و مراجعان خود مورد پايش قرار دهند وضعيت قطعا بهتر خواهد بود.

وي با بيان اينكه بعضي از آقايان خجالت مي‌كشند كه در سطح جامعه به عنوان پاسدار عفاف و حجاب معرفي شوند، گفت: جالب است كه اين كار احتياج به هيچ بودجه‌اي ندارد كه كمبود اعتبار را بهانه كنند.

كارگر با بيان اينكه به نظر من همانطور كه اشاره كردم بايد دستگاه‌هاي دولتي در درجه اول وضعيت محيط خود را اصلاح كنند و بعد ساير محيط ‌هاي عمومي مانند اماكن آموزشي اصلاح شود تا هنجارشكنان در جامعه جايي نداشته باشند اما اين كار نياز به عزم و اراده دارد، افزود: با توجه به اهميت محيط هاي آموزشي در شكل‌گيري شخصيت افراد بايد مكانيزم كميته انضباطي فعال‌تر عمل كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فردي نمي‌تواند ادعا كند كه با دختر باحجاب نيز برخورد شده است

كارگر افزود: برخورد احتمالي با زنان تنها توسط زنان صورت مي‌گيرد و بحث مستندسازي در برخورد با زنان و هنجارشكنان مورد توجه است به گونه‌اي كه از ابتداي برخورد با هنجارشكنان فيلم و عكس تهيه مي‌شود تا زماني كه اين افراد به پايگاه‌هاي پليس امنيت اخلاقي دلالت شوند.

وي افزود: فردي نمي‌تواند ادعا كند كه با دختر باحجاب نيز برخورد شده است و ما اعتقاد داريم كه برخورد قهرآميز صرفا بايد با هنجارشكن‌ها و افرادي باشد كه مانند مانكن‌ها در محيط عمومي حاضر مي‌شوند.

به گفته كارگر امسال پليس با تكيه بر برخورد هوشمند و هدفمند از تعداد پايگاه‌ها و گشت‌ها كاسته است اما بر كيفيت افزوده است.

وي با بيان اينكه در تابستان سال جاري به علت آن كه عموما در اين فصل وضعيت پوشش به بهانه گرما نامناسب‌تر مي‌شود، بر ميزان گشت‌ها افزوده شد، گفت: پيش از آن نيز محيط‌هاي عمومي مانند مراكز خريد و بوستان‌ها تحت رصد قرار گرفت و با رعايت مراتب از تذكرلساني شروع كرديم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران،كارگر با بيان اينكه در طرح سالم‌سازي ساحل نيز وضعيت بسيار مناسب‌تر از سال گذشته بود گفت: وزارت كشور، وزارت ارشاد و صدا و سيما در مورد ماموريت‌هاي نيروي انتظامي همكاري خوبي داشته‌اند.

وي با بيان اينكه وظيفه پليس در مورد نظارت بر پوشاك تنها جلوگيري از توليد و استفاده از پوشاك خلاف عفت است، گفت: در مورد جلوگيري از توزيع اين پوشاك اگر بخواهيم همين روند را ادامه دهيم بايد اكثر واحدهاي صنفي توزيع كننده را ببنديم در حالي كه طراحي لباس بر عهده وزارت ارشاد، نظارت بر توزيع بر عهده وزارت بازرگاني است.

پيشنهاد اختصاص يارانه به چادر مشكي

كارگر با بيان اينكه موضوع پوشش از مباحث مربوط به سبك زندگي است گفت: با نگاه به پوشش يك ملت حتي مي‌توان نسبت به جهان‌بيني آن ملت هم اظهارنظر كرد.

وي با بيان اينكه در زمينه طراحي لباس نيز همكاري صورت گرفته است، گفت: لباس مناسب به علت آن كه كم توليد مي‌شود گران است و بر اساس اصول حاكم بر بحث عرضه و تقاضا در بازار چون لباس نامتعادل به ميزان فراوان توليد و توزيع مي‌شود قيمت آن پايين است اما مثلا چادر مشكي گران است كه بايد اين فرآيند را اصلاح كرد يعني ايرادي ندارد يارانه دهند تا چادر مشكي ارزان به دست مردم برسد.

وضعيت عفاف و حجاب در جامعه رضايت‌بخش نيست

كارگر با بيان اينكه يكي از وظايف معاونت اجتماعي نيروي انتظامي تكيه بر مسايل هنري و فرهنگي است، گفت: يكي از كارگروه‌هاي مهم در معاونت اجتماعي كارگروه عفاف و حجاب است كه در نمايشگاه‌هايي كه به اين بحث مربوط است پليس حضور فعال داشته است.

وي با بيان اينكه يكي از ماموريت‌هاي بعدي معاونت اجتماعي نظارت بر رعايت ضوابط عفاف و حجاب در توليدات سمعي و بصري است، گفت: با همكاري‌ صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اين وظيفه را انجام مي‌دهيم.

به گزارش ايسنا، معاون اجتماعي ناجا در توضيح ارزيابي نظارت بر روند اجراي مصوبه عفاف و حجاب گفت: پيشنهاد مي‌كنم شوراي عالي انقلاب فرهنگي و سازمان بازرسي كشور روند اجراي مصوبه عفاف و حجاب را مورد پايش و رصد قرار دهند و نسبت به بند ‌بند مصوبه گزارشي كمي و كيفي طلب كنند؛ به گونه‌اي كه بالاترين مقام هر دستگاه در كميته‌اي توضيحات لازم را در مورد روند اجراي اين طرح ارائه كنند و يكي از ملاك‌هاي ارزيابي دولت‌ها بايد موفقيت در زمينه اجراي اين مصوبه باشد.

كارگر در گفت‌وگو با سايت شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه وضعيت عفاف و حجاب در جامعه رضايت‌بخش نيست گفت: يكي از گرفتاري‌هاي ما گسترش ماهواره و تقليد جوانان از آن است و اگر قرارگاهي و جبهه‌اي عمل نكنيم شكست خواهيم خورد.

وي افزود: اعتقادمان بر آن است كه امنيت پايدار جامعه زماني حاصل مي‌شود كه افراد دست در دست هم امنيت را برقرار كنند زيرا امنيت يك توليد جمعي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016