پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چادر از سر متهمان زن رفت! خبر آنلاین

با دستور رییس دستگاه قضا، پوشش اجباری چادر برای متهمان زن، حذف شد.

از چندی پیش اعتراضاتی به نوع پوشش متهمان زن شنیده شد. معترضان پوشیدن اجباری چادر را موجب وهن این حجاب می دانستند. درخواست این تغییر با موافقت آیت الله آملی لاریجانی همراه شد. به گفته معاون پیشگیری از وقوع قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با حذف پوشش چادر برای متهمان زن موافقت کرد.

محمد باقر ذوالقدر دراین باره به فارس گفت: درخواست حذف پوشش اجباری چادر از سوی افراد متدین مطرح شد. عده‌ای معتقد بودند که متهمان زن که دست به برخی از جرائم زده‌اند نباید از پوشش چادر استفاده کنند زیرا مورد وهن چادر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته او از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درخواستی به ریاست قوه قضاییه مبنی بر حذف پوشش چادر داده شد که این موضوع از سوی ریاست قوه قضاییه پذیرفته شد: این آیین نامه به سازمان زندان‌ها نیز ابلاغ شد تا از این پس این رویه گذشته حذف شود تا موجب وهن چادر به عنوان پوشش برتر نباشد. این ابلاغیه یک موضوع کاملاً داخلی در سیستم دستگاه قضایی بوده است، کار رسانه‌هایی که موضوع این ابلاغیه را رسانه‌ای کرده‌اند صحیح نبوده زیرا نباید مسائل داخلی اینگونه رسانه‌ای شود.

همچنین یدالله عسگری، مدیرکل پیشگیریهای قضایی معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دراین باره به مهر گفت: آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی دستوری به رئیس سازمان زندانهای کشور ابلاغ کرد که زنان متهم که مرتکب جرائم خلاف عفت عمومی شده اند با همان وضعیت لباس معمول در جامعه در دادگاه حاضر شوند.

به گفته او در این ابلاغیه اعلام شده که سازمان زندانها نباید زنان را به پوشش چادر در دادگاهها مجبور کند: این دستورالعمل هم اکنون به رئیس سازمان زندانها ابلاغ شده است و این سازمان باید اقدامات لازم را برای اجرای آن انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016