پنجشنبه 5 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عدم رشد ازدواج از سال ۸۸ تاکنون، فارس

معاون امور خانواده مرکز امور زنان گفت: از سال ۸۸ تاکنون آمار ازدواج تغییری نکرده است اما در مقابل طلاق نسبت به ازدواج رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، زهرا سجادی‌‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند جامع پیشگیری از طلاق در ستاد ملی زن و خانواده تهیه شده است.

وی افزود: رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد زن و خانواده هستند که ۸ وزیر نیز در این ستاد عضویت دارند بنابراین تمام مصوبات آن قابلیت اجرایی شدن را دارند.

سجادی با بیان اینکه از سال ۸۸ تاکنون آمار ازدواج رشدی نیافته است اما در مقابل طلاق روبه‌ افزایش است، گفت: علت چنین پدیده‌ای عدم دقت جوانان در ازدواج است؛ پایداری ازدواج نیازمند دقت و تحقیقات بیشتر در شروع زندگی مشترک است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون امور خانواده مرکز امور زنان ادامه داد: این مرکز تاکنون تحقیقات علمی در رابطه با آمار طلاق انجام نداده است اما با اتمام سرشماری سال ۹۰ به خوبی می‌توان فهمید میزان طلاق در هر استان کشور چقدر است.

سجادی با اشاره به اینکه پیشگیری از طلاق از اولویت‌های مرکز امور زنان است، عنوان کرد: طرح مطلع مهر برای زوجینی‌ که به مدت یک تا ۵ سال از آغاز زندگی مشترک آنها می‌گذرد، اجرا می‌شود. این طرح در سه بخش بهداشت جنسی، روان‌شناختی و احکام دینی حوزه خانواده در سال ۹۰ در ۷ استان کشور اجرا خواهد شد و پس از آن در کل کشور اجرایی می‌شود.

وی در خصوص طرح جامع انتظام خانواده گفت: ‌این طرح شامل دو بخش مدیریت الگوها، انتظام خانواده ایرانی و اسلامی و مدیریت سلامت و امنیت در تمام کشور اجرا می‌شود.

معاون امور خانواده مرکز امور زنان ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده در قالب طرح جامع انتظام خانواده در تمام کشور اجرا می‌شود و زنان خانه‌دار، دانشجویان، کارگران، محیط‌بانان و سربازان را در داخل کشور و در سطح بین‌الملل با عنوان طرح "بلاغ" ایرانیان خارج از کشور را در بر می‌گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016