پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزانه ۶۰ نفر تلفات رانندگی، مرگ روزانه ۱۲ عابر پياده، ايلنا

در ۶ ماه اول امسال، ۱۱ هزار و ۲۰۱ نفر در تلفات حوادث رانندگی کشته شدند که ۲۱.۲ درصد کل تلفات حوادث رانندگی حوادث رانندگی شش ماه نخست امسال عابر پياده بودند.


ايلنا: در حالی‌که به‌طور ميانگين روزانه بيش از ۶۰ نفر در حوادث رانندگی در سطح کشور کشته می‌شوند، بيش از ۱۲ نفر آنها عابر پياده هستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در ۶ ماه نخست امسال، ۱۱ هزار و ۲۰۱ نفر در تلفات حوادث رانندگی کشته شدند که ۲۱ و ۲ دهم درصد کل تلفات حوادث رانندگی حوادث رانندگی ۶ ماه نخست امسال عابر پياده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنا به آمار اعلام شده سازمان پزشکی قانونی در ۶ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۳۷۵ عابر پياده در حوادث رانندگی کشته شدند که يک‌هزار و ۷۴۱ نفر از آنها مرد و ۶۳۴ نفر آنها زن بودند.

اين در حالی است که سال گذشته در همين زمان ۲ هزار و ۷۴۸ نفر به‌دنبال تصادفات کشته شدند. آمار ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، ۱۳ و ۶ دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون پزشکی و آزمايشگاهی سازمان پزشکی قانونی، بيشترين علت مرگ عابران پياده ضربه به سر با ۵۱ و ۱ دهم درصد، شکستگی‌های متعدد با ۲۴ درصد و پس از آن خونريزی با ۱۰ و ۵ دهم درصد گزارش شده است.

۵۶ درصد برخورد با سواری
"عبدالرزاق برزگر" خودروهای سواری را مهمترين عامل در مرگ عابران پياده دانست و افزود: «در ۵۶ و ۴ دهم درصد موارد برخورد خودروهای سواری با عابر، در ۱۱ و ۹ دهم درصد برخورد وانت بار و در ۱۰ و ۳ دهم درصد موارد، برخورد موتورسيلکت، منجر به مرگ عابران پياده شده است.»

معاون پزشکی و آزمايشگاهی اظهار داشت: «بيشترين گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۵۰ سال و بعد از آن کودکان ۱۰ سال و کمتر هستند. بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بيشترين عابران پياده فوت شده با يک‌هزار و ۱۶۱ نفر، معادل ۴۸.۹ درصد در گروه سنی ۵۰ سال به بالا هستند. ۳۶۳ نفر از عابران کشته شده نيز در گروه سنی ۱۰ سال و کمتر هستند که دومين گروه سنی دارای بيشترين تلفات به شمار می‌آيند.»

تهران، خراسان رضوی و فارس دارای بيشترين تلفات رانندگی
آمارهای سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که استان تهران با ۴۰۰ نفر بيشترين تلفات ثبت شده عابر پياده در کشور را دارد.

معاون پزشکی و آزمايشگاهی سازمان پزشکی قانونی در خصوص بالاترين آمار متوفيان عابران پياده در استان‌های کشور بعد از تهران گفت: «خراسان رضوی با ۲۱۳ و فارس با ۱۵۸ نفر، استان‌هايی هستند که پس از تهران بيشترين تعداد عابران فوت شده را در شش ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند.»

خراسان جنوبی با ۱۴ نفر، سمنان با ۱۸ نفر و ايلام با ۱۹ نفر، استان هايی هستند که در شش ماه نخست امسال کمترين تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

۴۵ درصد فوتی‌ها، عابر پياده بودند
وی در خصوص نسبت متوفيان عابران پياده به کل حوادث رانندگی اظهار داشت: «در استان البرز از مجموع ۱۹۷ نفری که در حوادث مختلف رانندگی اين استان کشته شده‌اند، ۸۹ نفر معادل ۴۵.۲ درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی شش ماهه نخست امسال، عابران پياده بوده‌اند. تهران با ۴۳.۲ درصد بعد از استان البرز قرار دارد. ۴۰۰ نفر از تلفات حوادث رانندگی شش ماه نخست امسال در استان تهران، عابر پياده بوده‌اند. پس از تهران نيز استان کهکيلويه و بويراحمد از لحاظ نسبت تلفات عابران پياده به همه تلفات حوادث رانندگی با ۲۹.۳ درصد، سومين استان کشور است.»

مسيرهای شهرها جان عابران بيشتری را می‌گيرد
نسبت عابران پياده در تلفات تصادفات رانندگی در حالی بيش از ۴۵ درصد را در بر می‌گيرد که يک‌هزار و ۳۹۶ نفر از تلفات عابران پياده يعنی ۵۸ و ۸ دهم درصد آن‌ها در مسيرهای دورن شهری جان خود را از دست داده‌اند.

جاده‌های برون شهری نيز پس از خيابان‌های داخل شهر، جان ۷۸۶ نفر عابران، معادل ۳۳ و ۱ دهم درصد از آن‌ها را گرفته است.

سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۲۲ و ۹ دهم درصد (پنج هزار و ۳۱۹ نفر) آن عابران پياده بودند.

بيشترين تلفات حوادث در جاده‌های برون شهری
آمار عابران پياده متوفی حوادث رانندگی در حالی اعلام شده‌است که بالاترين تعداد تلفات حوادث رانندگی کشور، در جاده‌های برون شهری رخ داده‌است. «شش هزار و ۸۳۲ مورد از مرگ‌های تصادفات در جاده‌های برون شهری، ۳ هزار و ۱۹۴ نفر در تصادفات درون شهری، يک‌هزار و ۹۷ نفر در جاده‌های روستايی گزارش شده است.»

بر همين اساس در زمان وقوع تصادف ۴۱ درصد از تلفات مربوط به راننده وسيله نقليه، ۲۱ و ۲ دهم درصد عابر پياده و ۳۶ و ۴ دهم درصد سرنشين يا ترک وسيله نقليه بوده‌اند.

ضربه به سر، علت فوت ۵۴.۷ درصد کشته شدگان
بنا به اعلام سازمان پزشکی قانونی علت اصلی مرگ ۵۴ و ۷ دهم درصد از افراد،؛ ضربه به سر، ۲۳ و ۶ دهم درصد شکستگی های متعدد، ۸ و ۲ دهم درصد به دليل خونريزی و ۷ و ۷ دهم درصد به دليل علل اشتراکی (موارد دارای بيش از يک علت) بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016