پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

والدین، اصلی ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد دارند، فارس

خبرگزاری فارس: رییس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی پلیس پایتخت گفت: والدین اصلی‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد بر عهده دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ امیدی نقش والدین را در پیشگیری از اعتیاد مهم برشمرد و گفت : این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه خانواده‌ها با مطالعه و آگاهی داشتن از مواردی که باعث تمایل فرد به مصرف مواد مخدر می‌شوند، آشنا شوند.

وی در ادامه تغییر ساعات خواب و بیداری فرزندان‌، خمیازه و چرت‌زدن مداوم، گوشه‌گیری و انزوا‌طلبی، همنشینی با افراد مشکوک، تغییر ناگهانی خلق و خوی، کاهش وزن و تغییر رنگ به ویژه در لب‌ها، پرحرفی در گفتن مطالب بی‌ربط، استفاده از قطره چشم، دروغگویی را از نشانه‌های هشدار دهنده در افرادی که دچار اعتیاد شده اند، برشمرد.

سرهنگ امیدی افزود: خانواده گرم و صمیمی یکی از بهترین ابزارهای پیشگیری از گرایش فرزندان به مصرف مواد مخدر است‌، ایجاد و پرورش روابط صمیمی و سرشار از ثبات و امنیت عاطفی در خانواده، پرورش اعتماد به نفس همراه با احساس تعلق به جمع و نوع دوستی با رفتارهای گوناگونی امکان پذیر می‌شود پدران و مادران باید آنها را یاد گرفته و به کار بندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی پلیس پایتخت در خاتمه گوش دادن با علاقه و همراه با توجه به خواسته های فرزندان و همچنین کمک به نوجوانان برای شناخت توانایی شان را از مهمترین کارها برای ارتباط به نوجوانان و نیفتادن آنها در دام اعتیاد برشمرد و ابراز داشت: از مقایسه فرزندان خود بپرهیزید، هنگامی که به انتقاد از فرزندانتان می‌پردازید از عمل آنان انتقاد کنید نه از خودشان، مسئولیت‌هایی به فرزندانتان واگذار کنید که متناسب با توانایی‌شان باشد، به کارها و تکالیف حتی جزیی و کوچک فرزندانتان ارزش بسیار دهید و چگونگی پیشرفت آنها را در این فعالیت پیگیری کنید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016