پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فعاليت 31 خانه سلامت براي ساماندهي دختران در معرض آسيب در كشور، ایسنا

مديركل دفتر پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: بالاترين آمار خانه‌هاي سلامت در كشور مربوط به استانهاي تهران و اصفهان و به سبب مهاجرپذير بودن آن‌ها و كمترين آمار آن مربوط به استانهاي همدان و ايلام است.

فريد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تفاوت‌هاي دختران در معرض آسيب با زنان ويژه اظهار كرد: مدت زمان كمي از خروج اين دختران از خانه مي‌گذرد و هنوز آسيب چنداني به آنان وارد نشده است؛ اين در حاليست كه زمان زيادي از خروج زنان ويژه از خانه مي‌گذرد و تا حد زيادي آسيب ديده هستند.

وي افزود: به اين ترتيب دختران در معرض آسيبي كه از طريق مراكز مداخله در درمان، اورژانس اجتماعي و نيروي انتظامي و با راي دادگاه به بهزيستي معرفي مي‌شوند راهي خانه‌هاي سلامت شده و در آنجا فعاليت‌هاي مددكاري براي بازگرداندن اين دختران به خانواده‌هايشان آغاز مي‌شود.

به گفته وي ميانگين سني اين دختران بين 20 تا30 است و اغلب تا مقطع راهنمايي يا دبيرستان درس خوانده‌اند و از خانواده‌هاي آسيب‌پذير هستند و به دليل شرايط نامناسب خانواده يا تعارضات آن از خانه خارج شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديركل دفتر پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي با بيان اينكه در سال گذشته حدود 500 دختر در معرض آسيب به خانه‌هاي سلامت وارد شدند عنوان كرد: قريب به 90 درصد اين دختران به نزد خانواده و اقوامشان بازگردانده شده‌اند. ضمن اينكه مدت زمان نگهداري در خانه سلامت حداكثر شش ماه است و در صورت عدم موفقيت در بازگرداندن دختران به خانواده‌هايشان مجموعه فعاليت‌هاي توانمندسازي اعم از آموزش و ايجاد اشتغال براي آنان شروع مي‌شود.

فريد گفت: رديف اعتبارات براي حمايت‌هاي اين بخش از بهزيستي حدود 5 ميليارد تومان است از آنجايي كه صرف برنامه‌هاي متعددي مي‌شود نمي‌توانيم پول زيادي را براي اين بخش تدارك ببنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016