پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيمي ازخانواده‌ها با تاخير5 ساله متوجه اعتياد در خانواده خود مي‌شوند، ایسنا

مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه 50 درصد خانواده‌ها پنج سال با تاخير متوجه اعتياد اعضاي خانواده خود مي‌شوند، افزود: خانواده‌ها اطلاعاتي راجع به اعتياد ندارند، امروزه رفتارهاي معتاد با گذشته متفاوت شده است كه در اين زمينه بايد نگاه مردم را نسبت به اعتياد تغيير داد.

محمد صادق فتح‌اللهي در گفت‌وگو با خبرنگار«آسيب‌هاي اجتماعي » خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره سند جامع پيشگيري از اعتياد گفت: تاكيد دفتر مشاركت‌هاي مردمي در اين سند بر اهميت بالاي پيشگيري از اعتياد است. سياست درمان اگرچه مربوط به دو ميليون نفر است اما پيشگيري از اعتياد براي 68 ميليون نفر از جمعيت برنامه‌ريزي شده است.

۶۵ درصد معتادان متاهل و ۷۰ درصد شاغل هستند

فتح‌الهي در ادامه روش اساسي برخورد با اعتياد را گسترش معنويات در جامعه دانست و گفت: از آنجايي كه 65 درصد معتادان متاهل و70 درصد آنها شاغل هستند، مي توان گفت كه اعتياد ربطي به بيكاري و تجرد ندارد بلكه عامل اصلي اعتياد كمبود معرفت‌هاي ديني در شخص است.

فتح‌الهي همچنين با اشاره به پيچيده بودن حوزه مواد مخدر بيان كرد: مواد مخدر داراي شاخه‌هاي متفاوت اطلاعاتي، قضايي، فرهنگي، پيشگيري، درماني و گروههاي همتا مي‌شود.

مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: رويكرد ستاد بعد از سياست‌هاي كلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري ايجاد توازن در برخورد با حوزه‌هاي مختلف است و بايد بخشي از انرژي را در حوزه مردمي كردن مبارزه با مواد مخدر صرف كرد.

فتح‌اللهي ادامه داد: با وجود اينكه سازمان‌هاي بين‌المللي به عملكرد مناسب ايران در حوزه توزيع و عرضه مواد مخدر معترف شده‌اند، هنوز مردم به سازمان‌هاي مربوط نمره قابل قبول نمي‌دهند، زيرا آنها به گزارش‌هاي بين‌المللي توجهي ندارند.

به گفته وي مواد مخدر مانند يك مثلث است كه داراي سه ضلع مصرف الكل، مصرف مخدر و رفتار پرخطر جنسي مي‌شود كه كانون خانواده را به عنوان زيربنايي‌ترين نهاد اجتماعي نابود و لايه‌هاي حاكميت سياسي، اقتصادي و مشاركت عمومي را تضعيف مي‌كند.

مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه راه حل مبارزه با مواد مخدر بيدار كردن مردم و ارتقاي آگاهي آنها در اين زمينه است، افزود: ستاد با بالا بردن سطح آگاهي مردم زمينه را براي مشاركت آنها آماده مي كند تا به مواد مخدر فقط به عنوان يك مشكل شخصي نگريسته نشود بلكه احساس مسئوليت مردم در زمينه مبارزه با مواد مخدر افزايش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با تاكيد بر لزوم آگاه‌سازي و اصلاح باورها در حوزه ترك اعتياد و اهميت مشاركت عمومي در اين حوزه بيان كرد: اين باور كه اعتياد فرد كاملا آگاهانه و از سر دلخوشي بوده است، غلط است در مقابل اين باور بايد فرايند ترك را به گونه‌اي طراحي كرد كه مردم در آن احساس مسئوليت بيشتري كنند كه ستاد با ساخت فيلم و سريال با هدف آگاه‌سازي مردم برنامه‌ريزي كرده است تا افراد باانگيزه در قالب سازمان‌هاي مردم‌نهاد سازمان‌يافته‌تر با پديده اعتياد برخورد كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016