جمعه 20 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ بيكاري بيش از 14 درصد است، ایلنا

به دلیل وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی نرخ بیکاری در ایران هم اکنون بیش از ۱۴ درصد است/در حال حاضر سه میلیون کارگر در بازار غیر رسمی ایران فعالیت می‌کنند.

ایلنا: یک فعال کارگری از افزایش تعداد کارگران در بازارهای غیر رسمی به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار خبر داد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به افزایش تعداد کارگران در بازارهای غیر رسمی اظهار داشت: در حال حاضر سه میلیون کارگر در بازار غیر رسمی ایران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نرخ رشد بیکاری در کشور خاطرنشان ساخت: به دلیل وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی نرخ بیکاری در ایران هم اکنون بیش از ۱۴ درصد است.

این فعال کارگری تعداد کارگران فعال در بازارهای رسمی ایران را ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون از این تعداد دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش سیاست‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی نیستند.

وی با انتقاد از ترویج قراردادهای شفاهی در واحدهای تولیدی کشور تصریح کرد: تاکید نمایندگان کارگری بر حذف ماده هفت که مبتنی بر نوع قراردادهای شفاهی است می‌باشد. این در حالیست که پیش نویس تدوینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف این ماده قانونی اقدام نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این فعال کارگری با تاکید بر لزوم افزایش سیاست‌های حمایتی دولت از کارگران تصریح کرد: به دلیل افزایش بی‌رویه نرخ تورم دستمزد کنونی کارگران پاسخگوی هزینه‌های زندگی آن‌ها نیست. این در حالیست که دستمزد مصوب شورای عالی کار مطابق با نرخ تورم واقعی بازار محاسبه نمی‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016