شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال آبگرفتگی نیمی از ایران، مهر

یک پژوهشگر هواشناسی از آغاز بارشهای شدید در کشور و احتمال آبگرفتگی، طغیان رودهای فصلی و اختلال در آمد و شد وسایل نقلیه خبر داد.

احسان مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از امروز امواج جدید ناپایدار به کشور نفوذ کرده‌اند که با رطوبت بسیار مناسبی نیز همراهی ‌شوند، این رطوبت که از مناطق جنوبی تر از کشور ما و به صورت مورب در حال ورود به کشور است، سبب بارشهای شدید طی دو روز آینده در بسیاری از مناطق کشور خواهد شد.

وی در خصوص گستره بارشها افزود: به نظر می‌رسد فعالیت سامانه جدید بیشتر مناطق میهن را شامل شود اما همانطور که گفته شد مورب بودن رطوبت بالایی که در حال نفوذ است، موجب می شود که از سمت جنوب غرب و غرب تا شمال شرق کشور بارشها شدت گیرد که البته بیشترین میزان بارشها در جنوب غرب، غرب و دامنه های زاگرس جنوبی و مرکزی پیش بینی می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرادی اوج بارشها را برای روزهای یکشنبه و دوشنبه اعلام کرد و افزود: هم اینک بارشها از سمت جنوب غرب و غرب شروع شده که از امشب دامنه های زاگرس، مناطقی از مرکز و به تدریج تهران، دامنه های جنوبی البرز و مناطقی از سواحل دریای خزر را هم فرا می گیرد، اما از فردا شاهد شدت گرفتن بارشها و گسترش آن به بیشتر مناطق خواهیم بود.

این پژوهشگر با هشدار به هموطنان گفت: شدت بارشها از فردا سبب آبگرفتگی معابر عمومی در نیمی از کشور و طغیان رودهای فصلی خواهد شد که این بارشها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل رگبار برف و کولاک خواهد بود و سبب اختلال در گذرگاه‌ها می شود، اما عمده بارش‌ها به دلیل اینکه بخش اصلی سامانه جنوبی است به شکل رگبار و در جنوب غرب همراه با رعد و برق خواهد بود.

مرادی در خصوص بارش پایتخت هم گفت: بارشهای استان تهران نیز از امشب به تدریج از مناطق غربی و جنوبی شروع می‌شود و از فردا شدید خواهد شد که به دلیل شدت بارش احتمال آبگرفتگی در مناطقی از تهران وجود دارد، این بارشها در ارتفاعات تهران و مناطق سردسیر به شکل برف سنگین خواهد بود که البته در بیشتر مناطق استان تهران باران خواهد بارید.

وی در پایان بارش‌ها را تا نیمه اول آذرماه مطلوب ارزیابی و ادامه داد: به نظر می رسد مجددا از اواخر این هفته سامانه جدید و سردتری از سمت غرب به کشور نفوذ کند و طی روزهای ابتدایی هفته آینده نیز بارشهای خوبی که بیشتر به شکل مخلوطی از برف و باران و یا برف است، مناطق وسیعی را فرا گیرد چنانچه، به طور کلی بارشها تا اواسط آذرماه مطلوب خواهد بود که احتمالا این وضع در نیمه دوم نیز تداوم خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016