چهارشنبه 16 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسرآزاري علت بيشترين تماس‌ها با اورژانس اجتماعي، ایسنا

مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي، با بيان اينكه اولويت اصلي دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي اورژانس اجتماعي است، گفت: اورژانس اجتماعي از چهار قسمت خط 123، پايگاه‌هاي خدمات سيار اورژانس، مراكز مداخله‌ در بحران و پايگاه‌هاي خدمات اجتماعي تشكيل شده است.

حبيب‌الله فريد در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه در سال گذشته 215 هزار تماس با خط اورژانس اجتماعي انجام شده است،‌ عنوان كرد: از اين ميان 93 هزار تماس مرتبط بوده است ، 47 هزار تماس به ارائه خدمات سيار اورژانس منجر و 25 هزار مورد هم به مراكز مداخله در بحران سازمان بهزيستي ارجاع داده شدند.

وي افزود: از اين ميان همسر آزاري با 8 هزار مورد و كودك‌آزاري با 7 هزار مورد بيشترين آمار را داشته اند.

مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه با بيان اينكه خط 123 در 96 شهرستان كشور داير است عنوان كرد: تا پايان برنامه توسعه، تمامي 384 شهرستان كشور از خدمات اين طرح بهره‌مند خواهند شد.

وي همچنين افزود: 198 خودروي اورژانس هم در اورژانس خدمات سيار مستقر هستند و هدف افزايش تعداد واحد‌هاي اورژانس خدمات سيار به تعداد واحدهاي خط 123 است.

وي در ادامه با بيان اينكه قسمت ديگر فعاليت‌هاي اورژانس خدمات اجتماعي مربوط به مراكز مداخله در بحران فردي، خانوادگي و اجتماعي است گفت: در صورت نياز به دور شدن فرد از محيط، به مدت سه هفته در اين مراكز نگه‌داري و خدمات مددكاري و روانشناسي لازم انجام مي‌شود و اين دوره براي سه هفته قابل تمديد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي، با اشاره به فعايت‌هاي پايگاه خدمات اورژانس در كشور گفت: اين پايگاه‌ها در سكونت‌گاه‌هاي غير‌رسمي قرار دارند تا آسيب‌ها را قبل از رسيدن به مراحل شديد‌تر پوشش‌دهند و هر مقدار اين پايگاه‌ها فعال‌تر شوند ماهيت پيشگيرانه آن‌ها به سبب حضور در محل‌ها و مراكز آسيب‌ افزايش و بار مراجعه به 123 كاهش مي‌يابد و به اين ترتيب مراكز مداخله در بحران و خط 123 تنها به موارد واقعا اورژانسي مي‌پردازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016