دوشنبه 21 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رمان دوم داريوش مهرجويی؛ همچنان در انتظار مجوز، ايلنا

«در خرابات مغان» دومين رمان داريوش مهرجويی در نشر قطره است که حال و هوايی عرفانی دارد. همچنين مجموعه‌ی ۳ جلدی «کلمات من» که خاطرات احمدرضا احمدی را شامل می‌شود، هنوز به اداره‌ی کتاب ارسال نشده است.


ايلنا: شهرام اقبال‌زاده، دبير بخش ادبيات نشر قطره، از انتشار آخرين رمان‌ها و مجموعه شعر‌های اين انتشارات خبر داد و به برخی از آثاری که در انتظار چاپ هستند؛ اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در گفتگو با خبرنگار ايلنا؛ ضمن بيان اين مطلب که نشر قطره کتاب‌های بسياری را در دست انتشار دارد و تا پايان سال به آمار منتشر شده‌هايش افزوده می‌شود، درمورد آثار داريوش مهرجويی گفت: اولين رمان مهرجويی که «به خاطر يک فيلم بلند لعنتی» نام داشت، پيش از آغاز همکاری من با قطره برای اولين بار منتشر شد و با تيراژ ۳هزارتايی به چاپ ششم رسيد و اين نشان‌دهنده‌ی استقبال چشم‌گير مخاطبان به آثار اين نويسنده و کارگردان مشهور است.

اقبال‌زاده درمورد وضعيت دومين رمان مهرجويی توضيح داد: دومين رمان مهرجويی که «در خرابات مغان» نام دارد، همچنان در ارشاد است و هنوز بررسان اداره‌ی کتاب جوابی دال بر صلاحديد يا وجود مشکلات و اصلاحيه‌ی احتمالی بر اين کتاب به ما نداده‌اند.

دبير بخش ادبيات قطره افزود: داريوش مهرجويی که شخصا هنرمندی فروتن و بی‌حاشيه‌است، چند بار اين رمان را بازنويسی کرده است. او افکار و ديدگاه‌هايی روشن و با رويکردی انسانی-عرفانی دارد که به اين افکار شناخته شده‌است. «در خرابات مغان» نيز که وجه تسميه‌اش تلميحی‌ست بر اين بيت حافظ؛ «در خرابات مغان نور خدا می‌بينم/وين عجب بين که چه نوری ز کجا ميبينم» است، از چنين حال و هوايی برخوردار است و ادامه‌ای‌ست بر خط فکری مهرجويی.

وی همچنين درمورد وضعيت خاطره‌نوشت‌های احمدرضا احمدی(نويسنده و شاعر) گفت: اين مجموعه‌ی ۳ جلدی که «کلمات من» نام دارد؛ خاطرات و نوشته‌های احمدرضا احمدی را شامل می‌شود، همچنان در دست گردآوری و آماده‌سازی‌ست. البته ۲ جلد از آن آماده شده و درحال حاضر جلد سوم آن درحال ويرايش نهايی‌ست و پس از اتمام کار به ارشاد ارسال می‌شود.

اين نويسنده در ادامه به تازه‌های نشر قطره اشاره کرد و گفت: مجموعه داستان «عشق زن خوب» نوشته‌ی آليس‌مونرو و با ترجمه‌ی شقايق قندهاری يکی از تازه‌های پرمخاطب قطره بوده است. همچنين مجموعه داستان محمد قاسم‌زاده با نام «صندلی روی بالکن» به تازگی روانه‌ی بازار‌های کتاب شد.

وی اضافه کرد: مجموعه داستان «آنجا پايين پله‌ها» نوشته‌ی رضا خاکی‌نژاد، «وحشت در آميتيويل» نوشته‌ی جی آنسون و ترجمه‌ی محمدرضا ملکی، «اتان در ميان ما» نوشته‌ی آنا مه يرز و با ترجمه‌ی جمال‌الدين اکرمی و رمان «رد پای نويسنده‌ی عقده‌ای» نوشته‌ی احمد اکبرپور از آخرين کتاب‌های منتشر شده توسط قطره هستند.

اقبالزاده با اشاره به کتاب‌هايی که به زودی منتشر خواهند شد، افزود: مجموعه‌ی «از صدای سخن عش» که در بخش گزين‌گويه‌ها به همت رضی هيرمندی و با موضوعاتی پيرامون دوستی، مادر و عشق جمع آوری شده‌اند، آماده‌ی چاپ است. همچنين رمان تازه‌ی طلا نژادحسن با نام "شهريور هزار و سيصد و نمی‌دانم چند" نيز به تازگی مجوز گرفته و به زودی زير چاپ می‌رود.

وی اظهار داشت: مجموعه‌های شعری ۲ زبانه توسط احمدپوری(از زبان انگليسی)، علی عبدالهی(از آلمانی)، شهرام رجب‌زاده(از انگليسی)، نازنين ميرصادقی(انگليسی-اسپانيولی) و رضی هيرمندی(از انگليسی) ترجمه شده و درحال حاضر مشغول بررسی آن‌ها هستيم. همچنين از بخش گزين‌گويه‌های طنز، دو مجموعه از «محسن سليمانی» در دست پيگيری‌ست که درصورت اخذ مجوز زير چاپ خواهند رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016