چهارشنبه 23 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران: ۶۰ درصد ايرانيان فعاليت فيزيکي مطلوب ندارند، ایسنا

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران با بيان 60درصد جمعيت کشور فعاليت فيزيکي مطلوب ندارند، گفت: با توجه به محدوديت هاي فعاليت هاي ورزشي در کشور تلاش مي شود با برنامه ريزي هاي صورت گرفته سالانه 5درصد فعاليت هاي فيزيکي مردم افزايش يابد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، باقر لاريجاني درنشست خبري افتتاحيه اولين المپياد ورزشي دانشکده‌هاي دانشگاه علوم پزشکي تهران افزود: با توجه به ارتباط مستقيم ورزش و سلامت و تحرک مردم بر اثر تغيير شيوه ي زندگي، لازم است فعاليت فيزيکي مردم سالانه 5 درصد افزايش يابد.

وي در ادامه با اشاره به محدوديت هاي فعاليت هاي ورزشي در کشور تصريح کرد: فعاليت‌هاي فيزيکي در کشور محدوديت‌هاي خاص خود را دارند بطوري که بر اساس آمارهاي موجود60 درصد جمعيت فعاليت فيزيکي مطلوب ندارند.

رييس دانشگاه علوم پزشکي کشور يادآورشد: وزارت بهداشت در راستاي گسترش فعاليت هاي فيزيکي مردم در تلاش است برنامه‌هاي جدي را براي تغيير شيوه زندگي جامعه انجام دهد به طوري که تا هر5 سال 5 درصد فعاليت فيزيکي جامعه افزايش يابد.

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران به راهکارهاي اين دانشگاه جهت استفاده از ورزش در بيماران اشاره کرد و گفت: ورزش در بيماران خود احتياج به مراقبت‌هاي خاص دارد که با توجه به توسعه هاي فراوان در اين زمينه، چارچوب‌هاي مختلفي براي بيماران با بيماري‌هاي متفاوت طراحي شده است تا در آن تخمين زده شود که چه بيماري تا چه حدي مي‌تواند ورزش کند تا جلوي تبعات سوء آن گرفته شود.

وي ادامه داد: مثلا بيماران ديابتي ممکن است در ورزش به مشکل قلبي برخورد کنند و بايد محدوديت‌ها را براي اين دسته از افراد مشخص کنيم از طرفي ديگر ورزش براي بيماران يک نياز است چرا که ماهيچه‌ها در صورت عدم تحرک از کار مي‌افتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران از تلاش هاي دانشگاه جهت گسترش فضاهاي ورزشي دانشجويان خبر داد و گفت: تلاش‌مان اين است که فضاي ورزشي دانشجويان را گسترش دهيم به طوري که علاوه بر مجموعه‌هاي ورزشي موجود در دانشگاه مجموعه‌هاي ديگري هم در دست بهره‌برداري داريم.

وي ادامه داد: در مجموع به ازاي هر دانشجو چيزي حدود 1.4 متر مربع فضاي باز و کمتر از يک متر مربع فضاي بسته ورزشي داريم.

لاريجاني در پايان با تاکيد بر تلاش هاي صورت گرفته در جهت گسترش ورزش هاي همگاني در فضاهاي خوابگاهي اظهار کرد: امسال با حدود 20 هزار دانشجوي مشغول به تحصيل در دانشگاهها در تلاشيم با کمک دانشکده‌ها و بيمارستان‌ها، فضاي ورزشي را گسترش دهيم و در خوابگاهها تا جايي که امکانش فراهم باشد فضايي را براي ورزش همگاني مهيا سازم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016