شنبه 3 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتياد به مواد مخدر جرم ۵۸درصد از زنان بزهکار، مهر

يک متخصص علوم رفتاری و آسيب شناس اجتماعی گفت: نتايج يک پژوهش نشان می‌دهد جرم ۵۸ درصد زنان بزهکار اعتياد به مواد مخدر ، ۱۰ درصد قتل و ضرب و جرح و۳۲ درصد کلاهبرداری، جعل، سرقت، جيب بری، فريب و زورگيری بوده است.

دکتر مجيد ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: ۷۰ درصد از زنان معتاد الگوهای بزهکاری خود را والدين، دوستان و همسر اعلام کرده اند و همچنين زندگی جمعی در مناطق سکونت جرم خيز و محلات حاشيه ای از جمله دلايل جغرافيايی بوده که توسط زنان اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين استاد دانشگاه تاکيد کرد: بی سوادی، فقر اقتصادی و ناآگاهی اجتماعی و زندگی خانوادگی متلاشی از دلايل رفتاری بزهکاری زنان بوده است.

ابهری با اشاره به اينکه ۴۰ درصد زنان بزهکار متولد تهران و ۶۰ درصد از آنان متولد شهرستان ها بوده اند که قبل از رسيدن به ۱۵ سالگی زادگاه خود را ترک کردند، گفت: ۷۵ درصد زنان بزهکار بين ۱۸ تا ۳۵ سال و بيشتر به جرايم مواد مخدر آلوده بودند. همچنين در جرايم خود فروشی طيف سنی ۱۸ تا ۲۶ سال دارای اکثريت بوده اند.

وی افزود: آمارهای بدست آمده حاکی از آن است که نزاع و درگيری بين زنان در ۶ ماهه اول امسال در مقايسه با سال گذشته دو و نيم برابر افزايش داشته که در مورد مردان يک و نيم درصد با کاهش درگيری و نزاع روبرو بوده ايم.

اين آسيب شناس اجتماعی اظهار داشت: همچنين جرايم منافی عفت، سرقت های مسلحانه و استفاده از سلاح سرد در ۶ ماهه اول سال کاهش چشمگيری داشته و اصلی ترين علت آن را نيز می توان نظارت و قاطعيت انتظامی و قوه قضاييه قلمداد کرد.

به گفته ابهری، با توجه به بالا بودن آمار بی سوادی در بين زنان بزهکار که حدود ۸۰ درصد آنها زير ديپلم بوده اند، افزايش آگاهی های تحصيلی و اجتماعی همراه با افزايش مهارتهای زندگی و پوشش های حمايتی می تواند از بزهکاری زنان پيشگيری و يا از تکرار جرايم توسط آنان جلوگيری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016