دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدوينگران، تهيه‌کنندگان مستند، فيلمبرداران و آهنگسازان برای همکاری با جشنواره فيلم فجر شرط گذاشتند، ايلنا

چهار صنف کانون تدوينگران، انجمن تهيه‌کنندگان سينمای مستند، انجمن فيلمبرداران و کانون آهنگسازان اعلام کردند بدليل آنکه معاونت سينمايی بدنبال تعطيل کردن خانه‌سينماست فعلا حاضر به همکاری با جشنواره فيلم فجر نيستند

ايلنا: چهارصنف کانون تدوينگران سينمای ايران، انجمن تهيه‌کنندگان سينمای مستند ايران، انجمن فيلمبرداران سينمای ايران و کانون آهنگسازان سينمای ايران، "مشارکت درجشنواره را منوط به رفع مشکلات پيش آمده قضايی ازسوی معاونت سينمايی دانستند".

به گزارش خبرنگار ايلنا، در بيانيه‌ی اين صنوف آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درپی حضور دوساعته‌ی دبير جشنواره سی ام فجر در خانه سينما و نشستی که با نمايندگان اصناف سينمايی داشتند، انتظار می‌رفت ابهاماتی که در دعوتنامه ايشان برای مشارکت اهالی سينما در هيات‌های انتخاب و داوری جشنواره امسال وجود داشت، مرتفع شود. اين درحالی است که شکايت مقامات بالاتر آقای خزاعی يعنی متوليان اصلی جشنواره‌ای که ايشان دبير آن است، از خانه سينما يعنی جامعه‌ی اصناف سينمای ايران به منظور تعطيل کردن خانه سينما مراحل خود را طی می‌کند.

تعطيل کردن خانه سينمايی که دبير محترم جشن انتظار دارد اصناف‌اش برای مشارکت در برگزاری بهتر جشنواره به ايشان کمک کنند. اين موقعيت شگفت و متناقضی است که آقای خزاعی هم در جلسه‌ی مذکور نتوانست از تناقض آن رهايی يابد و سايه‌ی اين دوگانگی بر وعده‌های شيرين وی سنگينی می‌کرد، چون از طرفی خود را عضو خانه سينما می‌دانست و به اين عضويت مباهات می‌کرد و از طرف ديگر نماينده‌ی شاکيان محسوب می‌شد؛ واين از شگفتی‌های روزگار ما است که شاکی و متشاکی می‌تواند در يک نفر جمع شود. با اين وجود، جلسه‌ی رفع ابهام با حسن نيت اهالی سينما بدون درنظرگرفتن شکايت فوق، که انصافاً کار ساده‌ای هم نبود، شکل گرفت تا با گفتگوی دوطرف گامی هرچند کوچک و حتی نمادين برای حل اختلافات مديران دولتی با خانه‌سينما برداشته شود، ولی تا پايان جلسه به جز تعارفات معمول اين قبيل جلسات و وعده‌های مرسوم پيش از برگزاری هر جشنواره، نتيجه‌ای حاصل نشد و دبير محترم نوری بر ابهامات موجود نتاباند.

با اين دورنما به نظر می‌رسد که نمايش صداقت و وفاق برای برگزاری بهترجشنواره چندان توفيقی نداشته‌است،از همين رو اصنافِ زير مشارکت درجشنواره را منوط به رفع مشکلات پيش آمده قضايی ازسوی معاونت سينمايی برای خانه‌شان يعنی خانه‌سينما می‌دانند.

پيش از اين انجمن مستندسازان سينمای ايران و کانون کارگردانان سينمای ايران در بيانيه خود تصريح کرده که‌ برای هرگونه همکاری موثر تا رفع اين تناقض ازسوی مسؤولان امور سينمايی‌ منتظر می‌مانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016