سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسلان کامکار بعد از ۲۹ سال؛ در گزينش ارشاد رد شد، ايلنا

ارسلان کامکار بعد از ۲۹ سال فعاليت رسمی در ارکستر سمفونيک تهران؛ در گزينش وزارت ارشاد رد شد و ادامه فعاليت وی که قرار بود امسال بازنشست شود، هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام است.


ايلنا: ارسلان کامکار (مايستر ارکستر سمفونيک تهران و نوازنده ويلن) در گزينش وزارت ارشاد رد شد.

کامکار با اعلام اين خبر به خبرنگار ايلنا گفت: من از زمان انقلاب يعنی سال ۵۷ تاکنون در ارکستر سمفونيک تهران فعاليت می‌کردم؛ هرچند چند سال اول؛ قرارداد نداشتم اما نزديک به ۲۹ سال است که قرار مکتوب و رسمی دارم.

وی افزود: امسال بايد بازنشست می‌شدم اما بعداز ۲۹ سال فعاليت رسمی از من خواستند که با گذر از گزينش وزارت ارشاد دوباره مرحله پذيرش را سپری کنم و درنهايت من را رد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ارسلان کامکار در پاسخ به اين پرسش که چگونه وارد ارکستر سمفونيک شده است، گفت: در سال ۵۹ يا۶۰ بود که در دانشکده هنرهای زيبا درس می‌خواندم. در آن زمان آقای کامبيز روشن روان برای اجرای قطعه «جمعه خونين» احتياج به چند نوازنده کمکی داشت؛ به همين خاطر من به همراه چند نوازنده ديگر برای اجرای اين قطعه به ارکستر سمفونيک دعوت شديم. آن زمان مايستر ارکستر يک نوازنده آمريکايی بود. من از جو ارکستر خوشم آمد و بعداز سه چهار ماه امتحان دادم و در ارکستر ماندگار شدم.

اين نوازنده ويلن در پاسخ به اين پرسش که از چه زمان مايستر ارکستر سمفونيک است، خاطرنشان کرد: حدودا ۲۴ سال است. يعنی از زمانی که آقای حنانه فوت کردند و ما برای بزرگداشت وی؛ قرار بود به رهبری فريدون ناصری برنامه‌ای اجرا کنيم. آقای لشکرلو هم يکی از قطعات آقای حنانه را به‌عنوان سوليست ويولن زد. در آن هنگام به پيشنهاد نوازندگان ارکستر به عنوان مايستر انتخاب شدم.

اين آهنگساز با اشاره به اينکه وی از شورای ارکستر سمفونيک درجه هنری هم گرفته است، خاطرنشان کرد: اين درجه به منظور افرايش حقوق من بوده است اما هنوز وزارت ارشاد اين درجه را نيز تاييد نکرده است.

ارسلان کامکار در سال ۱۳۳۹ در سنندج به دنيا آمد. او مقدمات موسيقی را نزد پدرش، حسن کامکار، فراگرفت. او در خردسالی در سنندج با گروه‌های مختلفی که توسط پدرش سرپرستی می‌شد، به اجرای کنسرت می‌پرداخت. کامکار، پس از چندی به تهران سفر کرد و در دانشکده هنرهای زيبای دانشگاه تهران فراگيری موسيقی را ادامه داد. وی پس از تکميل دروس موسيقی، به‌عنوان نوازنده ويلن، همکاری‌اش را با ارکستر سمفونيک تهران آغاز کرد. ارسلان علاوه بر نوازندگی ويولن کلاسيک، در عود نوازی نيز بسيار چيره‌دست است.

از مهمترين آثار اين آهنگساز می‌توان به آلبوم‌هايی نظير به ياد علی اصغر کردستانی، زردی خزان، سوئيت سمفونيک افسانه سرزمين پدری‌ام، سرود ايران، شوريده دل، سوئيت سمفونيک کردی، کنسرتينو کمانچه(با همکاری اردشير کامکار)، شباهنگام(با همکاری هوشنگ کامکار روی اشعار نيما يوشيج)، جاده ابريشم، موسيقی متن فيلم مادر(به کارگردانی علی حاتمی)، موسيقی متن فيلم آوازهای سرزمين مادری‌ام(به کارگردانی بهمن قبادی)، آلبوم خاک، نغمه خراسانی، نغمه صلح و آلبوم ئه وين و ...اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016