شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رشت میزبان هفتمین نمایشگاه کتاب گیلان می شود، مهر

رشت - خبرگزاری مهر: هفتمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور 400 ناشر از سراسر کشور و 30 هزار جلد کتاب در 200 غرفه از هفدهم تا بیست و سوم دی ماه در رشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری نمایشگاه کتاب در استانها مزیتهای بسیار فراوانی برای تحصیل کنندگان، نخبگان، هنرمندان و حتی مردم دارد زیرا هزینه تهیه و خرید کتاب به این صورت و با استفاده از یارانه های ویژه بسیار کاهش می یابد.

برگزاری مستمر نمایشگاههای کتاب به مثابه پاشیدن بذر خوب و اصلاح شده است از اینرو همه عالمان در سطح جهان معتقدند به هر منزل کتابی وارد شود یک آسیب اجتماعی از در دیگر خارج می شود وهر زمان مطالعه افزایش و انس با کتاب فراوان شود بزه کاری، خلاف های اجتماعی و روانی کاهش می یابد و نتیجه فعالیت های فرهنگی بطورمستقیم ودر مرحله اول به خانواده ها و فرزندان می رسد.

نمایشگاه کتاب گیلان پس از پنج سال وقفه در رشت برگزار می شود

نمایشگاه کتاب گیلان به دلیل مطالبات بسیار مردم و بالا بودن شاخص فرهنگی استان پس از پنج سال وقفه و با تلاش بسیار مسئولان در جدول زمانبندی برپایی نمایشگاه های کتاب کشور قرار گرفته است، بدون شک برگزاری نمایشگاههای کتاب در این استان موجب ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

در این ارتباط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استان با 50 درصد تخفیف برگزار می شود، گفت: این میزان تخفیف 10 درصد بیشتر از سایر استان هاست.

منصور ایمانی افزود: در این نمایشگاه 20 درصد تخفیف از سوی ناشر، 20 درصد از سوی اداره کل ارشاد و 10 درصد تخفیف از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در بر داشته است، یادآورشد: این نمایشگاه از هفدهم تا بیست و سوم دی ماه جاری در رشت برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: میزان مطالعه و انس افراد یک جامعه با کتاب نسبت و رابطه مستقیمی با پیشرفت و حرکت رو به جلو آن جامعه دارد از این رو باید در این زمینه بیش از گذشته وارد میدان کار و عمل شد.

نمایشگاه کتاب فرصتی بی بدیل است

استاندار گیلان در این باره گفت: مسئولان و دست اندرکاران حوزه فرهنگی استان برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در جامعه بیشتر تلاش کنند.

مهدی سعادتی اظهارداشت: در زمانه ای که دشمنان با ابزارهای مختلف به اعتقادات آحاد مردم حمله کرده تا فکر و روح جوانان معصوم را منحرف کنند، موقعیتی استثنایی فراهم شده تا خود را برای مقابله با این هجوم نابرابر مسلح کنیم.

وی همچنین با اشاره به هفتمین تجربه استان در برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی عنوان کرد: برخود بالیده و خوشحالیم که در سرزمینی زندگی می کنم با مردمانی که انسی بی مثال با کتاب دارند مردمانی که به گواه آمار بیشترین سرانه مطالعه در کشور را به خود اختصاص داده اند.

استاندار گیلان گفت: سرزمین عالمانی که خود مولد کتاب های پرمغز و معنی بوده و هستند، دیار شیر زنان و شیرمردانی که دلاوری ها و افتخاراتشان در هزاران کتاب هم نمی گنجد، سرزمینی که نخستین کتابخانه عمومی کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: کتاب مهمترین و ارزشمندترین میراث بشری است که رشد و ارتقای فرهنگی و ارزشی هرجامعه ای به میزان برخورداری از کتاب و کتابخوانی مردم جامعه وابسته است.

سعادتی در ادامه از مردم فرهنگ دوست استان خواست تا با حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از این فرصت استثنایی بیشترین بهره را ببرند.

نمایشگاه کتاب ابزار اساسی در مدیریت فرهنگی یک جامعه است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نمایشگاهها را از ابزارهای اساسی و بسیار کارا در مدیریت فرهنگی یک جامعه دانست و گفت: این ابزارها می توانند جنبه اطلاع رسانی داشته باشند اما بیشتر از آن به لحاظ درونی کردن یک رفتار اجتماعی مثل کتابخوانی و یا حتی خرید کتاب برای حمایت از یک رفتار اجتماعی علمی مثل کتاب نوشتن، اهمیت دارند.

محمد احمدی پور هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب را اشاعه و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: همه آحاد مردم و نهادهای فرهنگی وظیفه دارند برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به پا خیزند تا کتاب وارد زندگی مردم شده و هیچ کسی در هیچ جا بهانه ای برای کتاب نخواندن نداشته باشد.

وی همچنین برپایی نمایشگاه کتاب را نشان از توجه ویژه مسئولان به اهمیت مطالعه و اشاعه فرهنگ کتابخوانی ذکر کرد و اظهارداشت: نمایشگاه کتاب آثار مثبتی در ارتقای سطح فرهنگ و مطالعه استان به همراه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیرکل کتابخانه های گیلان با اشاره به اینکه یکی از عرصه هایی که می توان در مقابل جنگ نرم و اعتقادی دشمن ایستاد، برپایی نمایشگاه کتاب است، یادآورشد: دشمن در هر عرصه ای برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی وارد شده اما با هوشیاری مردم همیشه در صحنه کشور راه بجایی نبرده است.

بدون شک برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین وقایع فرهنگی استان است و این نمایشگاه از چند بعد دارای اهمیت است نخست اینکه جنبه اطلاع رسانی داشته و باعث آشنایی اقشار مختلف با ناشران، نویسندگان و کتب متعدد می شود، دوم اینکه این رویداد فرهنگی باعث ایجاد موج فرهنگی در جامعه شده و به لحاظ بعد اقتصادی با فروش در این نمایشگاهها ناشران نیز بهره مند خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016