دوشنبه 19 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت خانه سينما از زبان شمقدری: کميته ساماندهی بزودی تشکيل می‌شود، ايسنا

جواد شمقدری گفت: بزودی يک کميته ساماندهی به طور موقت امور صنفی اصناف سينمايی کشور را برعهده می‌گيرد.

معاون امور سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: رايزنی گروهها و اصناف مختلف سينمايی برای تعيين اعضای اين کميته در جريان است. به نظر می‌رسد گروهی که در اين کميته مشارکت خواهند داشت، وظايف سنگين و مسووليت بزرگی را بر دوش خواهند گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: در صورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد، اين کميته در ساختمان بهار محل جامعه اصناف سينمايی کشور مستقر خواهند شد.

شمقدری خاطرنشان کرد: طبق تبصره ماده ۲۰ اتخاذ تصميم در خصوص واگذاری اموال و دارايی خانه سينما

برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اما از آنجايی‌که هنوز مجمع عمومی (فعلی) خانه سينما نسبت به انحلال خود اعلام نظری نداشته و صرفاً به تعطيلی دفاتر خود بسنده کرده، بايد از نظر حقوقی و قانونی بررسی شود که آيا اين تعطيلی به منزله همان اعلام انحلال تلقی خواهد شد يا خير و آيا اين وزارتخانه می‌تواند طبق مفاد تبصره ماده ۲۰ نسبت به تصميم‌گيری در خصوص اين دفاتر در شرايط فعلی اقدامی نمايد يا خير؟

وی با اشاره به اظهاراتی در زمينه نگرانی اعضای صنوف سينمای ايران، اظهار کرد: بايد گفت هيچ جای نگرانی نيست. همه خدمات به صنوف از طريق وزارتخانه انجام می‌شده که همچنان اين روند به قوت خود باقی است. در عين حال تنها محل رجوع افراد الان مشخص نيست که بزودی با فعاليت اين کميته و راه‌اندازی دفتر خدمات امور صنفی در معاونت سينمايی اين نقيصه نيز بر طرف خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016