دوشنبه 12 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش مدير عامل خانه سينما به احتمال انحلال اين تشکل، شرق

گروه سينما، گيسو فغفوری: وضعيت «خانه سينما» و التهابی که در اين چند روز بعد از اعلام خبر انحلال «خانه سينما» مطرح شد، سبب موضع‌گيری دست‌اندرکاران اين خانه شده است از جمله محمد مهدی عسگرپور مديرعامل «خانه سينما» درباره وضعيت کنونی اين نهاد می‌گويد: «هر کدام از آقايانی که در گود هستند، يا به طور گذری سخنی را می‌گويند، بايد متوجه باشند که در نهايت انحلال «خانه سينما» عاقبت خوشی را برای آنان هم نخواهد داشت. آنان متوجه اين نکته نيستند که اين اتفاق در اذهان و در تاريخی که بعدا روايت می‌شود تاثير منفی دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به تناقض‌های موجود در اطلاع‌رسانی خبرهای کميسيون شورای‌عالی سينما می‌گويد: «در اين دو روز آنان به شکل‌های گوناگون اظهار نظر کرده‌اند و اين فرآيند که می‌خواهند علاقه‌مندی به انحلال را گردن وزير ارشاد اسلامی بيندازند خود نکته‌ای ديگر است، ما شاهد داريم که در همان جلسه شورای فرهنگ عمومی ادعاهای غيرواقعی بسياری درباره «خانه سينما» مطرح شده، همين اظهارنظرهای متناقض از درون کميسيون شورای‌عالی سينما نيز مطرح شده است. در حالی که از يک طرف ادعای عدم شکايت مطرح می‌شود و از سوی ديگر درباره توقيف اموال بعد از انحلال سخن می‌گويند. هرچند منتظريم اين انحلالی که آنان سخن می‌گويند اتفاق بيفتد و بدانيم که چه کسی حکم انحلال را در دست دارد تا بلافاصله از آن شخص شکايت کنيم.»

وی معتقد است: «خانه سينما دو گونه ممکن است منحل شود يا براساس رای مجمع عمومی «خانه سينما» يا براساس رای دادگاه صالح مبتنی بر قانون، که انتظار اين است قوه قضاييه مستقل از قوه مجريه عمل کند. ما اعتقاد داريم علاوه بر اصراری که می‌کنند اما باز هم در اين کشور قانونی وجود دارد که براساس آن عمل می‌شود. در همين دادخواستی که به «خانه سينما» ارايه شده اشتباهات فاحشی وجود دارد به گونه‌ای که آنان خواستار توقف فعاليت‌های «خانه سينما» طبق اساسنامه کنونی و ادامه فعاليت برطبق اساسنامه ديگری شده‌اند که آنها تفاوت‌های آن اساسنامه با اساسنامه‌های ديگر را متوجه نمی‌شوند. اين روزها در حالی بحث انحلال مطرح می‌شود که در دادخواستی که به «خانه سينما» داده‌اند، سخنی از انحلال نبوده است.»

وی درباره اينکه آيا امکان ريش‌سفيدی و وساطت و عمل‌نکردن به شکايت وجود دارد، می‌گويد: «حتما می‌توانست اين اتفاق بيفتد. اين موضوعيت در بخش‌های ديگری هم در کشورمان رخ داده است مانند دانشگاه آزاد يا... که در نهايت به مصالحه رسيده‌اند اما اين روش، در زمان کنونی،گويا کاربردی ندارد. نامه‌ای که من پيشتر هم به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته‌ام تاکيد کرده بودم«شما داريد امکان پدری را از خودتان سلب می‌کنيد» در اين زمانه که بحث زورآزمايی مطرح شده و دعوا شکل گرفته است، بايد سراغ کسی رفت که اين امکان را داشته باشد. اين امکان در شرايط معمول شدنی و ممکن بود.

مديرعامل «خانه سينما» درباره اينکه چه قدر امکان انحلال اين تشکل صنفی وجود دارد، می‌گويد: «انحلال «خانه سينما» مانند هرموسسه که دارای شماره ثبت شرکت‌هاست فقط به دوصورت ممکن است، يا از طريق مجمع عمومی يا از طريق حکم قضايی.» وی ادامه می‌دهد: «عده‌ای که فکر می‌کنند به راحتی می‌توانند اين حکم قضايی را دريافت کنند، در نهايت چه به دست خواهند ‌آورند؟ برخی دوستان اگر توان اداره اصناف را دارند، بهتر است نگاهی به پنج يا شش فيلمی که در اين دو سال با تسهيلات عمومی توليد کرده‌اند بيندازند، زيرا اين فيلم‌ها توان بازگشت سرمايه‌ای که برای توليدشان صرف شده را هم ندارند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016