سه شنبه 20 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزانه ۱۰ نفر در تهران خودکشی می‌کنند، پانا

پانا: طبق تحقيقات انجام شده، زنان بيش از سه برابر مردان اقدام به خودکشی می‌کنند هرچند مرگ در اثر اين اقدام در ميان مردان بيشتر از زنان است.

امان‌الله قرايی‌مقدم به ميزان خودکشی و آمار آن در ايران اشاره می‌کند و می‌گويد: در حال حاضر ميزان خودکشی ۱۲ نفر در هر يک‌هزار نفر است و استان‌های ايلام، کرمانشاه، کردستان و بعد همدان رکورددار آمار خودکشی در ميان زنان هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين استاد دانشگاه بيشترين عامل خودکشی را مسايل خانوادگی ذکر می‌کند و می‌افزايد: در تهران روزانه ۱۰ نفر خودکشی می‌کنند و يکی از عوامل اصلی آن همسر دوم بودن در ميان زنان و مسايل اقتصادی در بين مردان است.

اين پژوهشگر با بيان اينکه زنان در خودکشی از مردان موفق‌تر عمل کرده و روش‌های سريع‌تری را برای خودکشی انتخاب می‌کنند، عنوان می‌کند: تخريب شخصيت زنان، ازدواج‌های اجباری، تجاوزات جنسی و در نظر گرفتن آنان به‌عنوان ابزار از شاخص‌های بسيار مهم خودکشی در ميان زنان است.

به گفته قرايی مقدم‌ گذار از سنت به مدرنيته عامل اصلی افزايش آمار خودکشی در ميان جوامع سنتی و عقب‌افتاده است.

مشکلات و کمبودهای اقتصادی و تبعيض و اختلاف طبقاتی از جمله عواملی است که قرايی‌مقدم به آنها اشاره می‌کند و می‌گويد: جوامع مدرنيته با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و اختلافات طبقاتی عامل مهمی در ايجاد بزه‌های اجتماعی و خودکشی است.

ايران سومين کشور جهان است که در آن آمار خودکشی زنان افزايش می يابد و در حال پيشی گرفتن از آمار خودکشی مردان است. رتبه های اول و دوم را در اين زمينه کشورهای چين و هندوستان دارند.

در کليه کشورهای دنيا در برابر هر سه مرد که در اثر خودکشی می ميرند، يک زن از اين طريق جان خود را از دست می دهد.

امان الله قرايی مقدم استاد دانشگاه و جامعه شناس در اين باره می گويد: بر اساس تحقيقات، خودکشی در ميان زنان بيش از مردان وجود دارد . برخی از شهرهای کشور به خصوص نواحی غربی دارای آداب و رسومی هستند که زنان را به ازدواج های اجباری وادار می کند و همين امر سبب خودکشی دختران و زنان در اين نواحی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016