چهارشنبه 26 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار روزانه ۱۰ خودکشی، نتيجه در هم ريختگی سلامت جامعه است، ايلنا

استاد دانشگاه علامه طباطبايی آمار بالای خودکشی‌ در سه ماهه نخست سال را نشانه ناسالم بودن جامعه، در هم ريختگی سلامت جامعه و بسيار نگران کننده دانست.

ايلنا: استاد دانشگاه علامه طباطبايی گفت: «آمار بالای خودکشی‌ در سه ماهه نخست سال، نشانه ناسالم بودن جامعه، در هم ريختگی سلامت جامعه و بسيار نگران کننده است.»

"محمد زاهدی اصل" دکترای علوم اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ايلنا با ابراز نگرانی از آمارهای منتشر شده در مورد ميزان خودکشی در کشور، گفت: «وضعيت اقتصادی و زندگی مردم، افزايش بيکاری، نداشتن امکان تشکيل زندگی برای جوان‌ها و مسايل جنبی ديگر دست به دست هم می‌دهد تا افرادی که کمی با نابسامانی‌های روانی مواجهند در اين شرايط به بحران برسند و قتل نفس را به زندگی ترجيح دهند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در سه ماهه نخست سال گذشته ۸۷۰ مورد خودکشی ثبت شده‌است. بر اساس اين آمار به طور ميانگين روزانه ۱۰ نفر در سه ماه نخست سال خودکشی کرده‌اند.

عضو هيئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، اين ميزان خودکشی را با توجه به اعلام آن توسط يک ارگان رسمی مانند سازمان پزشکی قانونی و با اطمينان از صحت آن، کاملا نگران کننده دانست.

زاهدی اصل روند سلامت جامعه را رو به بهبودی ندانست و افزود: «وضعيت جامعه در حال تخريب است. شرايط به‌گونه‌ای است که هر روز آستانه تحمل مردم کاهش پيدا می‌کند و مشکلاتی مانند خودکشی، ‌اعتياد و آسيب‌های اجتماعی ديگر رو به افزايش است.»

بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی به تازگی اعلام کرده، آمار خودکشی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال پيش ۹ و ۴ دهم درصد افزايش داشته است.

به گفته "عبدالرزاق برزگر"، معاون پزشکی آزمايشگاهی سازمان پزشکی قانونی در سه ماهه نخست امسال ۹۵۲ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند که از اين ميان ۲۷۴ نفر زن و ۶۷۸ نفر مرد بوده‌اند.

اين آمار نسبت به مدت مشابه سال پيش ۹ و ۴ دهم درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا بر اساس‌ آمار سازمان پزشکی قانونی درسال ۸۸ ، ۳ هزار و ۱۲۲ مورد خودکشی و در سال ۸۹، ۳ هزار و ۶۴۹ مورد خودکشی به سازمان پزشکی قانونی گزارش شده بود که اين آمار در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ ، ۱۷درصد رشد داشته است.

زينب اسماعيلی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016