دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثبت بالاترين آمار تلفات حوادث رانندگی کشور در خراسان رضوی، ايلنا


رئيس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی از ثبت بالاترين آمار تلفات حوادث رانندگی با يکهزار و ۳۷۷ نفر کشته در استان خراسان رضوی خبر داد.


ايلنا: دکتر محمود خدادوست، رئيس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی گفت: در ۹ ماهه امسال، ۱۶ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که بيشترين آمار اين تلفات متعلق به خراسان رضوی است.

در ۹ ماهه امسال، ۱۶ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند و اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۱۹ هزار و ۱۷۶ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، ۱۴.۳ درصد کاهش نشان می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دکتر محمود خدادوست با بيان اينکه ۱۲ هزار و ۷۹۵ نفر از تلفات رانندگی در نه ماهه اول امسال مرد و سه هزار و ۶۴۲نفر زن بودند گفت: ۱۰ هزار و ۵۰ مورد از مرگهای تصادفات در جاده های برون شهری، چهار هزار و ۷۳۵ نفر در تصادفات درون شهری، يکهزار و ۵۲۵ نفر در جاده های روستايی و محل مرگ ۱۲۷ نفر نامعلوم گزارش شده است.

اين مسوول سازمان پزشکی قانونی در مورد استانهايی که بيشترين و کمترين تلفات رانندگی را در نه ماه امسال داشته اند گفت: بالاترين آمار تلفات حوادث رانندگی با يکهزار و ۳۷۷ نفر کشته در استان خراسان رضوی ثبت شده و تهران با يکهزار و ۳۰۵ و فارس با يکهزار و ۲۹۷ نفر پس از استان خراسان رضوی قرار دارند. در بين کمترين ها نيز، استان ايلام با ۱۲۱ نفر، کهگيلويه و بويراحمد با ۱۲۴ و خراسان جنوبی با ۱۶۰ نفر، به ترتيب استانهای دارای کمترين تلفات رانندگی بوده اند.

خدادوست يادآوری کرد در گزارشهای امسال سازمان پزشکی قانونی، آمار استان البرز که در حوادث رانندگی نه ماه امسال ۲۸۱ نفر کشته داشت، از آمار استان تهران کسر و به صورت مستقل محاسبه شده است.

وی در خصوص بيشترين کاهش تلفات حوادث رانندگی در بين استانهای کشور گفت: استان هرمزگان با ۳۱ درصد کاهش (۳۲۷ کشته در نه ماه امسال در مقايسه با ۴۷۴ نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته) خراسان جنوبی با ۲۷.۳ درصد کاهش ( ۱۶۰ نفر کشته در نه ماه امسال در مقايسه با ۲۲۰ نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته) و پس از آن استان مرکزی با ۲۵ درصد کاهش (۵۲۲ نفر کشته در نه ماه امسال در مقايسه با ۶۹۶ نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته) بيشترين کاهش را در تعداد تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال داشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016