شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاكمه علنی متهمان پرونده فساد مالی اخیر آغاز شد، ایرنا

تهران - نخستین جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد مالی اخیر به ریاست قاضی 'ناصر سراج' در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، جلسه دادگاه ساعت 9 و نیم صبح امروز (شنبه) با تلاوت آیاتی از قرآن كریم آغاز شد و علاوه بر 32متهم این پرونده، وكلای متهمان و نیز خبرنگاران رسانه‌ها در دادگاه حضور یافته اند.

برای 32 متهم این پرونده، كیفرخواستی 220 صفحه ای صادر شده كه قرار است متن كامل این كیفرخواست در اختیار خبرنگاران رسانه ها قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین محسنی اژه ای' سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا احتمال دستگیری افراد دیگری در پرونده فساد مالی اخیر وجود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز این پرونده بسته نشده است و اگر موردی كشف شود به طور حتم رسیدگی خواهد شد.

دادستان كل كشور درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده 'محمود رضا خاوری' مدیر عامل سابق بانك ملی نیز اظهار داشت: پیگیری ها در مورد این فرد از طریق اینترپل و مراجع رسمی ادامه دارد.

'عباس جعفری دولت آبادی ' دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در جلسه دادگاه حضور دارد و گفته می شود احتمالا بخشی از كیفرخواست را وی قرائت كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دادستان تهران در نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده فساد مالی؛ تحقیقات درباره سایر متهمان پرونده فساد مالی اخیر ادامه دارد

تهران - دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینكه تاكنون برای 32 نفر از متهمان پرونده فساد مالی اخیر كیفرخواست صادر شده است، گفت: تحقیقات درباره سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد و پرونده مفتوح است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'عباس جعفری دولت آبادی' روز شنبه با حضور در نحستین جلسه رسیدگی به اتهامات 32 نفر از متهمان پرونده فساد مالی اخیر در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران، شركت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا را مصداق یك باند سازمان یافته دانست و افزود: این شركت امنیت اقتصادی جامعه را مخدوش و تهدید كرده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به سابقه فعالیت شركت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا اشاره كرد و اظهار داشت: حدود یك دهه پیش، چهار برادر با تاسیس شركت آب معدنی داماش فعالیت اقتصادی خود آغاز كردند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: برادران آریا در نخستین گام با پرداخت رشوه و ایجاد ارتباطات ناسالم به گسترش فعالیت های اقتصادی خود اقدام كردند و افزایش ثروت نامشروع به كام آنها شیرین آمد.

دادستان تهران گفت: این افراد در سال 1385 شركتی به نام توسعه سرمایه گذاری آریا را راه اندازی كردند و برای رسیدن به اهداف خود از آلوده كردن افراد، كارشناسان، مدیران بانك ها و برخی مدیران اجرایی با پرداخت رشوه و ایجاد ارتباطات ناسالم، حداكثر بهره را بردند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینكه فعالیت های اقتصادی این گروه با تشكیل تیم های متعدد قضایی، نظارتی و اطلاعاتی بررسی شد، افزود: در این بررسی ها حجم بالایی از ارتباطات ناسالم و پرداخت رشوه ثابت شد و این گروه توانسته بود در كمتر از یك دهه فعالیت به قطب اقتصادی در جامعه تبدیل شود.

دادستان تهران با یادآوری اینكه بررسی ها درباره پرونده این گروه از خرداد ماه گذشته آغاز شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و تاكید رییس قوه قضاییه و تایید ناظر ویژه، این پرونده از اهواز به تهران انتقال یافت كه پس از چهار ماه منتهی به صدور كیفرخواستی شامل 33 جلد پرونده و 12 هزار صفحه شد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینكه كیفرخواست قرائت شده در جلسه امروز - شنبه - رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر مربوط به 32 متهم حاضر در این جلسه است، افزود: پرونده برای سایر متهمان همچنان مفتوح است.

دادستان تهران در ادامه خطاب به رییس دادگاه گفت: با توجه به حجم بالای كیفرخواست صادر شده، ادامه قرائت كیفرخواست به عهده نماینده دادستانی گذاشته می شود.

به گزارش ایرنا هم اكنون نماینده دادستان در حال قرائت كیفرخواست صادر شده برای 32 متهم پرونده فساد اخیر است.

گزارشات تكمیلی از روند برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات فساد مالی اخیر متعاقبا ارسال می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016