شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش‌های بی‌ثمر برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار، فارس

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تلاش‌های فراوان برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار گفت: تا‌کنون تمام این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده بنابراین پیشنهاد ایجاد صندوق بازنشستگی زنان خانه‌دار را ارائه کردیم.

طیبه صفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص ضرورت ارزشگذاری کارخانگی و بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت:‌ اشتغال زنان باید با توجه به خانواده و استحکام پایه‌های آن باشد،مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی علاوه بر تأکید بر این موضوع به رعایت محرم و نامحرم در محیط کار اشاره داشتند اما هم‌اکنون در مجموعه‌های اداری چنین وضعیتی حاکم نیست.

وی افزود: تقدیر از زحمات زنان خانه‌‌دار ضروری است این قدردانی باید از سوی همسر و سیستم دولتی صورت بگیرد یعنی مرد متوجه باشد که کار زن در خانه بی‌ارزش نیست بلکه برای او یک ارزش افزوده اقتصادی را همراه دارد و دولت نیز با تأمین اقتصادی زنان خانه‌دار آینده آنها را تضمین کند.

تلاش‌های بی‌ثمر برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه از ابتدای مجلس هشتم تاکنون پیگیر بیمه زنان خانه‌دار و ارزشگذاری کار‌خانه‌داری هستیم، گفت: تا کنون هیچ یک از تلاش‌های ما در این حوزه به نتیجه نرسیده است در برنامه پنجم نیز پیشنهاد دادیم تا از زحمات این زنان قدردانی و خانه‌داری به عنوان یک شغل محسوب شود تا آینده زنان خانه‌دار به لحاظ مالی تأمین شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ایجاد صندوق بازنشستگی زنان خانه‌دار

صفایی ادامه داد: فراکسیون زنان مجلس پیشنهاد تأسیس صندوق بازنشستگی زنان خانه‌دار را ارائه کرده است تا از این طریق آینده مالی آنها تأمین شود چرا که اگر این اتفاق رخ دهد اکثر زنان شاغل ترجیح می‌دهند اشتغال در خارج از منزل را کاهش داده و بیشتر در خانه حضور یابند.

در زمینه بیمه زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار حرف زیاد و عمل کم است

وی در‌خصوص بیمه زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: در این زمینه حرف زیاد و عمل کم است به طور دائم بحث مشکل در تأمین مالی عنوان می‌شود در حالی‌که ما در سند چشم‌انداز توسعه بحث تأمین رفاه جامع را برای تمام افراد جامعه مطرح کرده‌ایم اما هنوز این موضوع تحقق نیافته است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پایان یادآور شد: هنوز مشخص نیست مطالبه عمومی جامعه در حوزه زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار چه زمانی محقق می‌شود؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016