شنبه 6 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدود ۱۵ میلیون ایرانی نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، ایرنا

تهران - رییس مركز مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رییس انجمن روانشناسی بالینی ایران با بیان اینكه میزان شیوع اختلالات روانی در كشور بین 15 تا 25 درصد در نوسان است، گفت: حدود 15 میلیون ایرانی نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،‌ 'حمید یعقوبی' روز شنبه در سومین كنگره پژوهش های روانشناسی بالینی افزود: هرچند جمعیت زیادی به خدمات روانشناسی بالینی نیاز دارند اما اغلب آنان به مراكز مشاوره، مراجعه نمی كنند.

وی خاطرنشان كرد آسیب های نوپدید روانی مانند آسیب های ناشی از اینترنت به تدریج از كشورهای غربی وارد كشور خواهد شد و جامعه روانشناسان كشور باید پیش نگری درباره نیاز مردم به خدمات بهداشت روان ناشی از این آسیب ها داشته باشد.

رییس انجمن روانشناسی بالینی ایران به بیان نقاط قوت و ضعف رشته روانشناسی بالینی پرداخت و گفت: در تالیف منابع روانشناسی بالینی ضعف داریم و باید بسیاری از یافته های روز این رشته را با فرهنگ بومی تطبیق دهیم.

به گفته وی، در دو حوزه 'درمان' و 'سبب شناسی' باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

وی، نبود آموزش عملی، تخصص گرایی و دوره های بازآموزی و نیز پذیرش بیش از حد دانشجو در مقطع تحصیلات تكمیلی را از دیگر نقاط ضعف رشته روانشناسی بالینی برشمرد.

رییس انجمن روانشناسی بالینی ایران درمورد نقاط قوت این رشته نیز گفت: سواد روانشناختی مردم بیشتر شده است كه این امر می تواند فرصت خوبی را برای جامعه روانشناسان مهیا سازد.

یعقوبی یادآور شد رشته روانشناسی بالینی در جایگاه رقابتی قرار دارد اما نقاط ضعف آن مانع دستیابی به فرصت های این رشته می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدكاظم عاطف وحید' دبیر علمی كنگره پژوهش های روانشناسی بالینی نیز گفت: 935 مقاله به دبیرخانه این كنگره ارسال شد كه 53 مقاله بصورت سخنرانی و 88 مقاله بصورت پوستر پذیرفته شد.

وی افزود: اختلالات خلقی و شخصیت و مشكلات كودكان و نوجوانان، بیشترین موضوع مقالات را به خود اختصاص داده اند.

عاطف وحید، مداخلات روانشناسی و آموزش های توانمندسازی در بحران با تاكید بر اختلالات خلقی و مشكلات خانواده را از جمله محورهای این كنگره برشمرد.

سومین كنگره پژوهش های روانشناسی بالینی تاهشتم اسفندماه جاری در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016