شنبه 12 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیر شبکه یک در گفت و گو با فارس: «چک برگشتی» از هیچ خط قرمزی عبور نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر شبکه یک سیما گفت: سریال «چک برگشتی» ضمن اینکه از خطوط قرمز عبور نکرد، بنای تخریب نداشت به همین دلیل نگران تخریب و جریان سازی برای سریال هم نبودیم.

مهدی فرجی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس در پاسخ به این سوال که سریال چک برگشتی با شفافیت و صراحت به مسائل اجتماعی روز می پردازد و حتی در این میان نقدهایی را هم به برخی موارد نظیر تورم دارد، چطور تلویزیون در ساخت این سریال جسارت کرد؟ گفت: تلاش ما در واقع در سال های اخیر در سریال سازی این بوده که بتوانیم به موضوعات اجتماعی و مسائل مبتلابه مردم در سریال سازی توجه کنیم. به عبارتی دیگر مردم خود را در سریالهای ما بتوانند ببینند. این موضوع در سریالهای پایتخت، سقوط یک فرشته، از یاد رفته، تا ثریا و ... نیز روی داد و این روال در سریال سازی شبکه یک وجود دارد.

وی ادامه داد: نوروز امسال نیز فرصت مناسبی بود که در انتخابات مرحله اول و دوم مجلس شورای اسلامی قرار داشت. انتخابات مجلس حادثه بسیار مهمی در کشور است و تلاش ما این بود که بتوانیم بازتابی از این ماجرا در سریالمان داشته باشیم، در عین حال یک نقد اجتماعی که بشود از آن برداشت مثبت و سازنده ای کرد،نیز داشته باشیم.

فرجی تصریح کرد: من تاکید می کنم ما تقریبا هیچ خط قرمزی را در این سریال نشکستیم و سعی کردیم کنترل شده و هدایت شده مضامین اجتماعی و فرهنگی را طرح کنیم، طرح این شکلی موضوعات هم در تلویزیون با محدودیت روبرو نیست. طبیعی است که اشراف به موضوعی که می خواهیم بگوییم از اهمیت بالایی برخوردار است و خودمان باید بدانیم که می خواهیم چه بگوییم. چه هدفی را دنبال می کنیم و از آن دور نشویم.

وی افزود: این مسیر را آقای مقدم به خوبی جلو بردند و گروه نویسندگان هم تعامل خوبی داشتند. تعامل سازندگان نیز بسیار خوب بود و همین توجه ها و دقت نظرها در بازنویسی متن ها باعث شد تا مدیریت هم از آنها حمایت کند تا کار کمترین صدمه را در مرحله پخش ببیند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیر شبکه یک در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر واکنش ها گفت که به نظرم این نگرانی خیلی وجود نداشت. چون ما می دانستیم که می خواهیم چه بگوییم. در عین حال بنایی نداشتیم که حرفهای تخریبی بزنیم، حرفهای سریال کاملا مثبت و سازنده بود. وی افزود: می خواستیم بگوییم که کسی که کاندیدای مجلس می شود، خودش هم در حاشیه درگیر مسائل و مشکلات زندگی شخصی خود است ولی نگاه سازنده ای به مقوله انتخابات دارد. هوشیاری مردم در انتخاب کاندیداها نیز از موارد دیگر بود که در جای جای سریال نیز به آن اشاره شد که مردم با هوشیاری رفتار کاندیداها را نگاه می کنند و آنها را ارزیابی کرده و انتخاب می کنند.

فرجی در پایان گفت: این موارد اساسا حرفهایی است که به اعتقاد من تمام فرهیختگان و فرهنگیان کشور از آن دفاع می کنند و نگران اینکه کسی احیانا بخواهد این سریال را تخریب کند و یا جریان سازی کند، نبودیم. در عین حال آقای ضرغامی و آقای دارابی نیز لحظه به لحظه در جریان داستان قرار داشتند و نظرات خود را اعلام می کردند و همه این ملاحظات باعث شد تا ما به شایستگی از کار حمایت کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016