چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش فارس از اکران های پرحاشیه نوروزی با طعم تلخ خیانت

به نوشته خبرگزاری فارس اکران نوروزی امسال سینماها با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است که هر روز هم بر این حاشیه‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، اکران نوروزی سینماها به ویژه در سال‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. اکران نوروزی امسال سینماها با پیشنهاد ۱۵ فیلم از سوی شورای صنفی نمایش به سینمادارها لید خورد که نهایتا همانطور که مشخص بود ۵ فیلم گشت ارشاد، خصوصی، قلاده‌های طلا، فیتیلیه و ماه پیشونی و انتهای خیابان هشتم برای اکران نوروزی سینماها انتخاب شدند.

انتخاب‌هایی که از همان ابتدا انتقادهای زیادی به آنها وارد بود که از جمله این که این ترکیب باتوجه به حضور فیلم خصوصی (با مضمون خیانت) و فیلم انتهای خیابان هشتم که تمی تلخ دارد نمی‌تواند ترکیب مناسبی برای اکران نوروزی باشد. به هر حال این ۵ فیلم اکران شده است. اما این اکران از همان روز اول با حاشیه همراه شد. ابتدا انصار حزب الله با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اکران دو فیلم گشت ارشاد و خصوصی به شدت انتقاد کرد و خواستار توقف اکران این دو فیلم شد.

پس از آن انتقادها شدت گرفت تا جایی که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که در سطح کشور تعداد زیادی از سینماها را در اختیار دارد با انتشار اطلاعیه‌ای رسما از اکران این دو فیلم خودداری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در تریبون‌های مختلف هم در خصوص این موضوع موضع‌گیری‌های فراوانی شد . آیت الله خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنرانی نماز جمعه نسبت به اکران این دو فیلم اعتراض کرد و از سوی دیگر هم تهیه کنندگان و کارگردانان دو فیلم نسبت به این انتقادات واکنش نشان دادند.

با این حال اکران این دو فیلم کماکان در برخی سینماها ادامه دارد و شورای صنفی نمایش هم برای حل این معضل اعلام کرد اگر این دو فیلم با اقدامات فراوان نیز از اکران برداشته شود دو فیلم نارنجی‌پوش ساخته داریوش مهرجویی و بوسیدن روی ماه به کارگردانی همایون اسعدیان می‌توانند اکران خود در سینماها را آغاز کنند. که البته عوامل این دو فیلم هم هنوز آمادگی خود را برای اکران این دو فیلم اعلام نکرده است.

با تمام این توضیحات اولین انتقادی که باید وارد کرد به اداره نظارت و ارزشیابی برای صدور مجوز اکران فیلم‌هایی چون خصوصی است و دوم به شورای صنفی نمایش و سینمادارها که این فیلم را در ایام نوروز اکران کرده‌اند که خانواده‌ها در این ایام برای ترخیص به سینماها می‌آیند و با تماشای فیلمی با موضوع خیانت به جای خنده و شادی با هزاران فکر منفی روانه خانه و کاشانه خود می‌شوند. اما نکته مهم دیگری که وجود دارد تبعیت از قانون است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016