چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتاب تازه‌ای از محمدرضا شفيعی کدکنی منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کتاب جديد شفيعی کدکنی با نام «با چراغ و آينه؛ در جست‌وجوی ريشه‌های تحول شعر معاصر ايران» در ۷۶۸ صفحه با قيمت ۲۷هزار تومان از سوی نشر سخن منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نويسنده در اين کتاب به بررسی تأثير ترجمه‌ی آثار ادبيات جهان بر شعر معاصر فارسی می‌پردازد. او پس از پرداختن به مجموعه‌ی عوامل مؤثر اجتماعی ـ سياسی در انقلاب مشروطه و پيش از آن بر شعر فارسی، به تبيين زمينه‌ها و چگونگی تأثير ترجمه بر شعر معاصر ايران می‌پردازد و معتقد است، «تحولات شعر مدرن فارسی در قرن اخير، تابعی است از متغير ترجمه‌ی ادبيات و شعر اروپايی در قلمرو زبان پارسی.»

شفيعی کدکنی کتاب «با چراغ و آينه» را به ايرج افشار تقديم کرده است.

محمدرضا شفيعی کدکنی ۱۸ شهريورماه سال ‌۱۳۱۸ در کدکن ـ از روستاهای تربت حيدريه ـ متولد شده است. او در حوزه‌ی شعر، تحقيق و نقد ادبی، سبک‏‌شناسی شعر فارسی و عرفان ايرانی، آثار بسياری منتشر کرده است. از جمله آثار اين شاعر و استاد زبان و ادبيات فارسی به «قلندريه در تاريخ»، «موسيقی شعر»، «اين کيميای هستی»، «ادوار شعر فارسی»، «شعر معاصر عرب»، «شاعر آينه‌ها» (بررسی سبک هندی و شعر بيدل)، «تازيانه‌های سلوک» (نقد و تحليل چند قصيده از سنايی)، «نوشته بر دريا» از ميراث عرفانی ابوالحسن خرقانی، «چشيدن طعم وقت» از ميراث عرفانی ابوسعيد ابوالخير و تصحيح «اسرارنامه»، «مصيبت‌نامه»، «منطق‌الطير» و «مختارنامه»ی عطار نيشابوری می‌توان اشاره کرد

همچنين مجموعه‌های شعر «زمزمه‌ها»، «شب‌خوانی»، «از زبان برگ»، «در کوچه‌باغ‌های نشابور»، «مثل درخت در شب باران»، «از بودن و سرودن»، «بوی جوی موليان»، «مرثيه‌های سرو کاشمر»، «خطی ز دلتنگی»، «غزل برای گل آفتابگردان»، «ستاره‌ی دنباله‌دار» و «در ستايش کبوترها» از ديگر آثار اين او هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016