شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکر قمر آريان تشييع شد


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ مراسم تشييع پيکر قمر آريان از مقابل خانه‌ی او به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم تشييع پيکر قمر آريان، نويسنده و پژوهشگر، که صبح امروز (شنبه، ۲۶ فروردين‌ماه) از مقابل خانه‌ی او برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود دعايی بر پيکر او نماز خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين مراسم، سهيل محمودی در سخنانی عنوان کرد: ما برای پاسداشت قمر آريان و همسرش عبدالحسين زرين‌کوب به اين‌جا آمده‌ايم و ياد و خاطره‌ی بزرگوارانی چون قمر آريان بخشی از خاطره‌ی کسانی است که يا همکار و همدست و يا از دانشجويان او بودند.

اين شاعر ادامه داد: در اين‌طور جاها شايد حرف زدن مرحله‌ی بعدتر باشد و شايد شعر و آواز مرحله‌ای بالاتر باشد.

در ادامه، فياضی با خواندن چند بيت از «مثنوی معنوی» به صورت آواز، گفت: من هر وقت به خانه‌ی دکتر زرين‌کوب می‌رفتم، او از من می‌خواست که چند بيت از «مثنوی» و اين ابيات را بخوانم: بشنو از نی چون حکايت می‌کند / از جدايی‌ها شکايت می‌کند...

در مراسم تشييع پيکر قمر آريان، افرادی همچون: محمدرضا شفيعی کدکنی، ايرج پارسی‌نژاد‌، ژاله آموزگار، ‌ويکتوريا دانشور‌، احمد مسجدجامععی‌، سيدصادق اشکوری‌، علی دهباشی، توفيق سبحانی، محمدرضا تابش، همسر محمدامين رياحی، احسان نراقی، سيدعلی آل داوود، صادق سجادی و علی ميرانصاری حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، قمر آريان در قطعه‌ی هنرمندان بهشت ‌زهرا (س) و در قبری مشترک با همسرش، عبدالحسين زرين‌کوب، به خاک سپرده خواهد شد.

اين نويسنده و پژوهشگر روز چهارشنبه (۲۳ فروردين‌ماه) در سن نودسالگی از دنيا رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016