جمعه 25 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اکرم مصوری منش: کاهش حضور زنان در مجالس آینده پیش بینی می‌شد

به میزانی که شاهد کاهش حضور روشن فکران، اصلاح طلبان و حتی برخی اصولگرایان منطقی در سطح کشور باشیم، به‌‌ همان نسبت مشارکت زنان نیز کاهش می‌یابد.

ایلنا:یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است، موقعیت زنان در جامعه رابطه مستقیم با فضای سیاسی و اجتماعی کشور دارد و به میزانی که این فضا باز‌تر باشد، مشارکت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

اکرم مصوری منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، خاطر نشان کرد: معمولا در تمام کشور‌ها زنان به خاطر آسیب پذیری بیشتر تا بهتر شدن شرایط صبر می‌کنند و سپس اقدام به مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: اصولا وقتی مشارکت روشن فکران در کشور افزایش باید، به تبع آن مشارکت زنان نیز بیشتر خواهد شد و بر عکس.

مصوری منش با بیان اینکه در سال‌های اخیر فضای سیاسی و اجتماعی کشور محدود‌تر شده است، یادآور شد: در این سال‌ها تنها افراد خاصی اجازه حضور در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور را داشتند. ضمن اینکه پیش از این نیز کاهش حضور زنان در مجالس آینده پیش بینی می‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: متاسفانه برخی از مراکز دولتی که قرار بود برای زنان کار کنند، با تغییر نام خود تبدیل به مراکز خانواده شدند و عنوان زنان از روی آن‌ها برداشته شده است. علاوه براین مجالس اخیر نیز در خصوص زنان بسیار کم کاری کردند و اگر کاری نیز در این رابطه صورت گرفته است، تنها محدود به جداسازی فضای فیزیکی زنان و مردان در سطح جامعه است.

این نماینده مجلس ششم ضمن ابراز تاسف از کاهش سهمیه حضور دختران در دانشگاه‌ها، متذکر شد: علاوه بر این لایحه موضوع خانواده نیز که اخیرا در مجلس مطرح شد، دارای بندهایی است که فضای اجتماعی زنان را به شدت متاثر کرده است.

مصوری منش تاکید کرد: اگر چه بروز این مساله برای صاحب نظران سیاسی و اجتماعی امری طبیعی بود ولی نباید فراموش کرد که به میزانی که شاهد کاهش حضور روشن فکران، اصلاح طلبان و حتی برخی اصولگرایان منطقی در سطح کشور باشیم، به‌‌ همان نسبت مشارکت زنان نیز کاهش می‌ابد.

وی با اشاره به کاهش حضور زنان در مجلس نهم تاکید کرد: در این مورد اگر چه نمی‌توان نقش دولت‌ها را نادیده گرفت ولی نباید فراموش کرد که دولت‌ها نیز چندان تاثیر گذار نیستند و باید سیاست‌های کلی حاکمیت تغییر کند. چراکه اصل بر باز شدن هر چه بیشتر فضای کشور است و اگر این اتفاق بیفتد سیاست‌های دولت‌ها نیز تغییر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016