شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يك جامعه‌ شناس: كار كودكان در بعضي از خرده‌فرهنگ‌ها نعمت به شمار مي‌رود

مشكلات اقتصادي سبب مي‌شود تا كارفرمايان به دنبال كارگراني باشند كه نيازمند قرارداد قانوني نيستند و با كار بيشتر به دستمزد كمتر از حد قانوني هم قانع هستند.

ایلنا: يك جامعه‌ شناس گفت: در بعضي از خرده‌فرهنگ‌هاي ايران اشتغال كودكان نعمت به شمار مي‌رود.

دکتر اصغر مهاجری استاد دانشگاه تهران و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به اينكه سن شروع به كار در خرده‌فرهنگ‌هاي گوناگون ايران متغير است، اظهار داشت: به عنوان مثال در بخش‌هايي از زاهدان يکی از برکات زندگی جهت ادامه معيشت را در كار کودکان می‌بینند و كودكان را به خاطر استفاده از نيروي كارشان جزئي از نعمات خدا به شمار مي‌آورند در صورتی که این رفتار در فرهنگ کلی جامعه می تواند ناشایست باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مهاجري بخشي از هرج و مرج در حوزه کار كه موجب استفاده از كودكان به عنوان نيروي كار مي‌شود را متوجه قوانين دانست و افزود: قوانين ناعادلانه‌اي كه پشتوانه پژوهشی ندارند و براساس نیازها تصویب نمی‌شوند، به تبع نمي‌توانند پاسخگوي بازار کار باشند.

اين پژوهشگر مسائل اجتماعي همچنين وجود بي‌ثباتي بازار و نوسانات تورمي را انگيزه‌اي براي استفاده كارفرمايان از نيروي كار ارزان قيمت و غير قانوني همچون كودكان عنوان كرد و گفت: مشكلات اقتصادي سبب مي‌شود تا كارفرمايان به دنبال كارگراني باشند كه نيازمند قرارداد قانوني نيستند و با كار بيشتر به دستمزد كمتر از حد قانوني هم قانع هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016