چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: دوره ابتدایی در 123 کشور دنیا 6 ساله است، فارس

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که طرح آموزشی 3-3-6 از سال آینده اجرا خواهد شد، گفت: در 123 کشور دنیا دوره ابتدایی 6 ساله است.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران واحدهای آموزشی استان قم با اشاره به اجرای نظام 3-3-6 تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این نظام، تغییر در محتوا، متن کتب و برنامه های درسی است.

وی با بیان اینکه در 123 کشور دنیا دوره ابتدایی6 ساله است، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه اهداف آموزش و پرورش با 5 ساله بودن دوره ابتدایی به لحاظ سنی، عقلی و محتوایی محقق نمی‌شد، مصمم شدیم تا ساختار نظام آموزشی را تغییر دهیم.

سحرخیز با اشاره به ضرورت تغییر ساختار در نظام آموزشی افزود: دو کتاب با عناوین "کار و فناوری" و "فکر و زندگی" به پایه ششم اضافه شده و اول مهرماه سال تحصیلی 91 این کتاب‌ها به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود.

وی جایگاه معلم را در نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین همطراز با اساتید، فناوران و دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: کار معلم یک کار پژوهشی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی تأکید کرد: در این مجتمع‌ها مدیر به عنوان رهبر آموزشی در رأس کار بر امور نظارت می‌کند و مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نیز به عنوان معاون مدیر، امور را پیگیری می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سحرخیز در پایان افزود: هدف از ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی، کاهش فاصله محرومیت مدارس روستایی با شهری از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات است تا در سایه نظارت، رهبری و هدایت مدیریت، عدالت آموزشی محقق شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016