پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گنجانده شدن آموزش‌های دفاع سایبری در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان، فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حال حاضر که آموزش و پرورش، تکنولوژی و فناوری را تا درون مدارس آورده است باید آموزش‌هایی نیز پیرامون امنیت و دفاع سایبری در برنامه درسی دانش‌آموزان گنجانده شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گردهمایی توجیهی دبیران ستادی و استانی پدافند غیر عامل وزارت آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و هر ملتی که به فکر دفاع از خود نباشد، زنده نیست.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل باید در سرلوحه امور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد تهاجم روانی بین مردم از مهمترین راهکار‌های دشمن است که باید با هشیاری کنترل شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای مدیریت بحران در هنگام تهدیدات دشمن افزود: حکومت‌ها باید در مواقع تهدیدات دشمن از طریق ارتباط با رسانه‌ها پیام خود را به مردم برسانند و از بروز عملیات روانی در ذهن مردم پیشگیری کنند.

بر ضرورت دفاع سایبری از نوع بومی ـ ایرانی در مواجهه با تهدیدات دشمن تأکید کرد و با بیان اینکه دشمن تهدید‌‌های خود را با نگاه فنی مهندسی دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: حکومت‌ها باید با مطالعه و دانش‌ فنی مردم را به گونه‌ای هدایت و اداره کنند تا دشمن به اهداف خود نرسد.

وی مردم محوری و همه‌‌جانبه نگریستن را از راهکارهای اصلی دشمن هنگام تهدیدات برشمرد و ادامه داد: باید با هوشمندی کامل پدافند غیرعامل را به گونه‌ای اعمال کنیم که هنگام تهدید دشمن واکسینه باشیم.

جلالی به تعادل پایداری ملی تأکید کرد و افزود: تنها راه حفظ تعادل و پایداری ملی آگاه‌سازی مردم و آمادگی آنان برای مقابله با بحران است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تجمع سرمایه‌های کشور در 4 گروه فیزیک و زیرساخت‌ها، انسانی، سایبر و معنوی ـ ملی ادامه داد: سرمایه انسانی هر کشور در درجه اول آحاد مردم و در مرحله بعد شامل دانشمندان، متخصصان، مسئولان و رهبران حکومت‌هاست که باید با درایت مدیریت شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تأکید بر اینکه در برنامه پنجم توسعه حدود 70 درصد برنامه‌های کشور باید به سمت فضای سایبر سوق داده شود، ادامه داد: در حال حاضر که آموزش و پرورش، تکنولوژی و فناوری را تا درون مدارس آورده است باید آموزش‌هایی نیز پیرامون امنیت و دفاع سایبری در برنامه درسی دانش‌آموزان گنجانده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016