شنبه 2 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح خانواده محور "ساماندهي كودكان كاروخيابان" با اولويت دختران اجرا مي‌شود

رئيس مركز امور زنان و خانواده رئيس جمهوري از آموزش هنجارها و ارزش‌هاي اجتماعي و ديني همگاني مرتبط با پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي همچون تاب‌آوري با محوريت زنان و با به كارگيري ظرفيت مساجد كشور خبرداد.

مريم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اجراي طرح خانواده محور ساماندهي كودكان كار و خيابان با اولويت دختران اظهار كرد: ساماندهي كودكان كار و خيابان بدون توجه به توانمندسازي خانواده نتيجه‌بخش نخواهد بود و به همين دليل طرح خانواده محور ساماندهي كودكان كار و خيابان با اولويت دختران در اولويت فعاليت‌هاي سال 91 مركز امور زنان و خانواده قرار گرفته است.

وي افزود: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و توسعه تامين اجتماعي در مركز امور زنان خانواده از اولويت‌هاي ماده 30 قانون برنامه پنجم توسعه است و در اين برنامه توانمندسازي و پيشگيري از آسيب‌ها مورد توجه قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه با تشريح فعاليت هاي اين مركز در اين حوزه عنوان كرد: اجراي طرح آموزش همگاني مهارت‌هاي زندگي به يك ميليون نفر به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، اجراي طرح آموزش خانواده با اولويت ازدواج‌هاي با سن كمتر از پنج سال براي 200 هزار زوج، توسعه خدمات مشاوره و روانشناسي با رويكرد ديني از جمله اقدامات مركز است كه با همكاري سازمان بهزيستي در سال جاري پيگيري مي‌شود.

مجتهدزاده ادامه داد: اجراي برنامه‌هاي آگاه سازي با محوريت پيشگيري از آسيب‌هاي نوپديد با همكاري رسانه‌ ملي ، اجراي برنامه حمايت و افزايش توانمندسازي افراد در معرض آسيب و آسيب ديدگان اجتماعي از ديگر برنامه‌ها در اين حوزه است.

وي در ادامه از توسعه 100 پايگاه سلامت اجتماعي در مناطق حاشيه‌اي و سكونت‌گاهي غير رسمي خبرداد و اعلام كرد: سامانه سلامت اجتماعي با اولويت اجرا و ا رائه خدمات به زنان سرپرست خانوار در معرض آسيب راه‌اندازي مي‌شود.

مجتهدزاده در پايان از افزايش حمايت‌ها و اجراي برنامه بازپروري زنان آسيب ديده و در معرض آسيب در مراكز مربوطه خبرداد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016