شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴۹ درصد تماس‌ها با اورژانس "مزاحمتي" است

مديرروابط عمومي اورژانس پايتخت با بيان اينكه بيش از 49 درصد از كل تماس‌هاي دريافتي مركز فوريت‌هاي پزشكي 115 در سال گذشته را مزاحمان تلفني به خود اختصاص داده‌اند، گفت: ميانگين سني مزاحمان تلفني 10 تا 20 سال تخمين‌زده شده است و با تعطيلي مدارس، بيم افزايش مزاحمت‌هاي تلفني وجود دارد.

حسن عباسي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه در سال گذشته سه ميليون و 636 هزار و 846 تماس با مركز فوريت‌هاي پزشكي (115) تهران گرفته شده، گفت: از اين ميان، 6/12 تماس‌ها عملياتي شده و 5/14 تماس‌ها نيز براي ارائه مشاوره پزشكي بوده است.

وي با بيان اينكه روزانه به طور ميانگين 17 هزار تماس در مركز فوريت‌هاي پزشكي 115 تهران به ثبت مي‌رسد، گفت: از كل تماس‌هاي دريافتي، 66/49 درصد تماس‌ها را مزاحمان تلفني تشكيل مي‌دهند.

صاحبان ايرانسل و مردان بيشترين مزاحمان تلفني اورژانس تهران را تشكيل مي‌دهند

عباسي با بيان اينكه 18/9 درصد از تماس‌هاي مزاحمان تلفني اورژانس تهران را مالكان شركت ايرانسل تشكيل مي‌دهند، گفت: بيشترين مزاحمان اورژانس تهران را مالكان ايرانسل تشكيل داده و متاسفانه شركت مخابراتي ايرانسل، هيچ كمكي مبني بر قطع يا اخطاريه به مالكان اينگونه خطوط نمي‌كند.

مديرروابط عمومي اورژانس تهران در مورد جنسيت مزاحمان تلفني اورژانس تهران گفت: از آنجايي كه اپراتورهاي مركز فوريت‌هاي پزشكي تهران را زنان تشكيل مي‌دهند، عمده مزاحمان تلفني مردان هستند.

وي در توضيح خاص‌ترين مزاحمان تلفني مركز 115 به تماس مكرر پيرزني 80 ساله اشاره كرد و گفت: اين پيرزن در هر تماس عنوان مي‌كرد كه دچار افت فشار خون و ديگر مشكلات كهنسالي شده است اما هنگامي كه تكنيسين‌هاي اورژانس براي بررسي وضعيت جسماني او به منزلش مراجعه مي‌كردند، اين پيرزن به دليل كمبود محبت، با تكنيسين‌هاي اورژانس صحبت مي‌كرد تا از تنهايي دربيايد.

عباسي افزود: چندي پيش نيز با بررسي سوابق، مشخص شد كه فردي در طول يك سال هفت هزار مرتبه با اورژانس تهران تماس گرفته و با ارائه گزارش‌هاي كذب، قصد ايجاد مزاحمت براي مركز فوريت‌هاي پزشكي را داشت كه با شكايت اورژانس تهران اين مساله رفع شد.

مزاحمت 8 ساله جوان بي‌خانمان براي اورژانس

وي در ادامه به تماس‌هاي مكرر جواني بي‌خانمان اشاره كرد و گفت: اين فرد كه بيش از 8 سال است با تماس‌هاي مكرر خود به اورژانس باعث مزاحمت مي‌شد، هربار در يكي از نقاط شهر به خصوص در محلات شمالي تهران، به گونه‌اي وانمود مي‌كند كه دچار تشنج شده و از مردم طلب كمك مي‌كند و تكنيسين‌هاي اورژانس نيز پس از حضور در صحنه حادثه متوجه مي‌شوند كه اين بيمار فردي نيست جز جوان بي‌خانماني كه مدتي است اين روند را در پيش گرفته است.

تلفن‌هاي عمومي يكي از ابزارهاي مزاحمت براي اورژانس تهران هستند

عباسي با بيان اينكه تلفن‌هاي عمومي نصب شده در سطح پايتخت نيز يكي ديگر از ابزارهاي افراد براي ايجاد مزاحمت براي اورژانس تهران است، گفت: تلفن‌هاي عمومي به گونه‌اي طراحي شده كه بدون پرداخت پول يا واردكردن كارت، با فشار يك دكمه به مركز فوريت‌هاي پزشكي تماس گرفت كه گاها ديده مي‌شود، مزاحمان تلفني، از تلفن‌هاي عمومي استفاده مي‌كنند.

وي با بيان اينكه ميانگين سني مزاحمان تلفني اورژانس تهران، نوجوانان 10 تا 20 سال هستند، گفت: در مواردي ديده مي‌شود كه نوجوانان با تماس با مركز 115 اعلام وضعيت اضطراري كرده، به‌گونه‌اي كه آمبولانس به محل حادثه اعزام مي شود و اما پس از رسيدن ماموران اورژانس به محل حادثه مشخص مي‌شود كه تعدادي از كودكان با تماس با 115، گزارش غلط اعلام كرده و باعث خارج شدن آمبولانس از آشيانه شده‌اند و در مواردي نيز ديده شده است كه نوجوانان پس از حضور تكنيسين اورژانس در محل ياد شده براي امدادگران دست تكان داده و به آنان مي‌خندند.

عباسي با بيان اينكه اوج تماس‌هاي مردم با مركز فوريت‌هاي پزشكي از ساعت 12 -14 ظهر، 19 – 17:30 و 20 تا 24 است، گفت: معمولا تعداد مزاحمان در اين ساعات زياد مي‌شود.

با تعطيلي مدارس مزاحمان تلفني افزايش مي‌يابند

مديرروابط عمومي اورژانس تهران با بيان اينكه با تعطيل‌شدن مدارس بيم افزايش مزاحمان تلفني نيز وجود دارد، گفت: بيشتر مزاحمين مركز اورژانس تهران را نوجوانان تشكيل مي‌دهند كه پس از خروج از مدرسه و براي تفريح، اقدام به ايجاد مزاحمت براي اورژانس مي‌كنند كه اميد است مسوولان آموزش و پرورش چاره‌اي براي اين مشكل بينديشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در مورد برخي از رفتارهاي مردم در هنگام انجام ماموريت تكنيسين‌هاي اورژانس به ايسنا گفت: چندي پيش تكنيسين‌هاي اورژانس در حال انتقال بيماري به يكي از بيمارستان‌هاي تهران بودند كه سرنشين يك دستگاه خودرو سواري پرشيا، اقدام به مسدودكردن مسير حركت آمبولانس كرد.راننده آمبولانس با دادن علامت‌هاي مختلف سرانجام توانست از سرنشين اين خودرو پيشي بگيرد، پس از مدتي، سرنشين اين خودرو با مسدودكردن مسير آمبولانس اقدام به درگيري با راننده كرده و با استفاده از شوكربرقي يكي از تكنيسين‌ها را از ناحيه چشم و صورت دچار مصدوميت شديد كردند.

عباسي با بيان اينكه ايجاد مزاحمت براي دستگاه‌هاي خدمت‌رسان و حساسي همچون اورژانس تهران تبعات متعددي در بر دارد، گفت: گاها ديده شده، آمبولانس به همراه تيم درماني به دليل اعزام به گزارشي اشتباه از آشيانه خارج شده و در اين هنگام حادثه‌اي حقيقي رخ داده است كه براي پوشش اين حادثه، مجبور شده‌ايم كه آمبولانسي دورتر از محل حادثه به محل اعزام كنيم كه اين مساله سبب افزايش زمان حضور تكنيسين‌هاي اورژانس به محل حادثه شد.

برخورد شركت مخابرات با مزاحمان هدفمند اورژانس

مديرروابط عمومي اورژانس با بيان اينكه اورژانس تهران از مزاحمان شكايت خواهد كرد گفت: با هماهنگي‌ شركت مخابرات، همراه اول، مزاحماني را كه به صورت هدفمند براي اين مركز ايجاد مزاحمت مي‌كنند، برخورد مي‌كند.

به گفته وي چندي پيش نيز فردي كه به بهانه‌های واهی به آمبولانس اورژانس 115 قم آسیب رسانده بود از سوي شعبه 110 دادگاه عمومی (جزایی) قم به شش ماه حبس محكوم شد.

عباسي گفت: براساس این رای متهم پرونده که در تاریخ 16 دی‌ماه سال گذشته به بهانه دیررسیدن آمبولانس اورژانس 115 اقدام به تخریب آمبولانس با میله فلزی کرده بود، به استناد ماده 677 قانون مجازات اسلامی به شش ماه حبس و جبران خسارات وارده محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016