پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اکران نخستين فيلم مينو براتی، همسر ايرانی يوشکا فيشر

دويچه وله ـ فيلمی با تهيه‌کنندگی مينو براتی در آلمان به روی پرده سينما می‌رود. اين فيلم نخستين اثری است که همسر ايرانی يوشکا فيشر، وزير امور خارجه پيشين آلمان تهيه کرده است. فيلم در روسيه توليد شده است.

بخشی از فيلم "درست سيبری" در مکان‌هايی فيلمبرداری شده که تا پيش از آن هيچ ‌گروه فيلمبرداری به آن پای نگذاشته بود. مينو براتی در مورد شرايط کار فيلمبرداری در مورماسک به خبرگزاری آلمان گفته است که موقعيت جغرافيايی اين شهر و تاريک نشدن کامل هوا در اين منطقه موجبی بوده تا اعضای گروه برای خوابيدن از نوشيدن ودکا استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گروه تهيه فيلم در جريان کار در حومه مورماسک همچنين به يک خرس قهوه‌ای بزرگ برخورد کردند که مشغول خوردن غذا از اتاقک مخصوص راننده‌ی کاميون بود. به گفته‌ی خانم براتی با مشاهده اين صحنه، گروه آلمانی دليل عدم اشتياق همکاران روس خود را برای چادر زدن در اين منطقه به خوبی درک کرده‌اند.

داستان اين فيلم روايتگر زندگی يک مأمور حمل و نقل کالا در شرکت فروش لباس از شهر لورکوزن آلمان است که پس از جدايی از همسرش دوران تنهايی را می‌گذراند.

در اين اوضاع مدير شرکت او را به يکی از شعبه‌ها در جنوب سيبری منتقل می‌کند. شخصيت اصلی داستان پس از ورود به روسيه متوجه می‌شود که در اين کشور پيشرفت کارها به آسانی که او می‌پنداشته نيست. در همين حال او در يک کنسرت با اولين نگاه سخت به يک خواننده دل می‌بازد و به عشق او راهی روستاهای دورافتاده روسيه می‌شود.

کارگردانی اين فيلم را رالف هوتنر به عهده دارد و يوآخيم کرول، هنرپيشه آلمانی، نقش شخصيت اصلی فيلم را ايفا کرده است.

مينو براتی در آکادمی فيلم بابلزبرگ در برلين تحصيل کرده و هم اکنون به عنوان تهيه‌کننده فيلم فعاليت دارد. به گفته‌ی خانم براتی فيلمبرداری اين فيلم با نام "درست سيبری" دو ماه و نيم در سن‌پترزبورگ و شهر بندری و دورافتاده‌ی مورماسک در شمال روسيه انجام گرفته است.

مينو براتی در سال ۲۰۰۵ با يوشکا فيشر‌، وزير امور خارجه پيشين آلمان، ازدواج کرد. خانم براتی گفته است توجه رسانه‌های جمعی به او از زمان ازدواجش بيش از آنکه جنبه مثبت برايش به همراه داشته باشد، به وی آسيب رسانده است.

او افزوده است: «من يک بازيگر سريال‌های تلويزيونی عامه‌پسند نيستم که از اين موقعيت بهره ببرم. درست برعکس اين شرايط در محيط کاری‌ام غريب و نامعمول است و تا مدت زيادی نمی‌توانستم در آرامش کارم را دنبال کنم.»

خانم براتی پنجمين همسر يوشکا فيشر است و پدر وی دکتر مهران براتی از کارشناسان و فعالان سياسی ايرانی مقيم آلمان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016