جمعه 15 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش و پرورش: تمام كتاب‌هاي درسي در طول ۶ سال تغيير مي‌كند

در طول ۶ سال، تمام کتاب‌های درسی تغییر می‌کند همانطور که امسال کتاب اول دبستان تغییر کرد کتاب دوم و ششم ابتدای جدید نیز با نگاه به سند ملی آموزش و پرورش و با توجه به آمیزه‌های دینی و اندیشه محوری در اختیار دانش آموزان قرار مي‌گيرد.

ایلنا: حاجی بابایی ریل گذاری در آموزش و پرورش رابر اساس سند ملی آموزش و پرورش کار سنگین این وزارت خانه در سال ۹۱ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا، حمیدرضا حاجی بابائی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت روز معلم طی سخنانی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی گفت: هیچ تولید ملی مهم‌تر از تولید نیروی انسانی مومن و انقلابی نیست و تمام تولیدات عالم به انسان ماهر، انقلابی، مومن و متدین بر می‌گردد لذا اولین، اساسی‌ترین و ریشه دار‌ترین تولیدات ملی در آموزش و پرورش انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش دربیانات امام راحل ومقام معظم رهبری مهم‌ترین نهاد کشوراست افزود: آموزش وپرورش مولد سرمایه اجتماعی است وبه همین دلیل درطول دوسه سال گذشته آموزش وپرورش همه توانش رابه کارگرفت تامطالبه مقام معظم رهبری رادراین زمینه به منزل مقصود برساند.

به گفته حاجی بابائی اصل در نظام تعلیم و تربیتٰ، تربیت انسان‌هایی است که مانند چشمه‌های جوشان جامعه را سیراب کنند.

وزیرآموزش وپرورش به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول بنیادین و بنیادی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تحول بنیادین در تمام قسمت‌های آموزش و پرورش از جمله تحول در کتاب‌های درسی، نوع نگاه به مدرسه، نوع نگاه به کلاس، روش‌های تدریس وتوجه به رابطه مدرسه با خانواده و خانواده با مدرسه صورت گرفته است.

وی همچنین اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین نقشی را که برای آموزش و پرورش می‌توان تعریف کرد نقش معلمان عنوان کرد.

حاجی بابایی درادامه از ویژگی‌های سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار معلمان با ایشان یاد کرد و افزود: مقام معظم رهبری به مردم فرمودند باید جایگاه معلمان را بدانند؛ این کار‌ها با سرعت، دقت و قدرت شروع شده است ولی باید توجه داشت که کار خیلی عمیق است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزیرآموزش وپرورش با اشاره به انجام ۲۹۰ اقدام ملی در سه سال گذشته در آموزش و پرورش گفت: یکی از آن‌ها تدوین سند تحولی آموزش و پرورش است که مورد عنایت رهبری قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: در طول ۶ سال، تمام کتاب‌های درسی تغییر می‌کند همانطور که امسال کتاب اول دبستان تغییر کرد کتاب دوم و ششم ابتدای جدید نیز با نگاه به سند ملی آموزش و پرورش و با توجه به آمیزه‌های دینی بیشتر و تفکر و اندیشه محوری در آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

حاجی بابائی یکی از عناصر مهم در آموزش و پرورش را مقطع ابتدایی دانست و افزود: در دوره ابتدایی است که شخصیت دانش آموزشکل می‌گیرد و را ه و روش و منش زندگی او مشخص می‌شود. البته این به این معنی نیست که دوره راهنمایی و دبیرستان مهم نیست.

وزیرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: باید آموزش و پرورشی بسازیم که هر دانش آموزی در هر سالی که از آموزش و پرورش جدا و وارد جامعه می‌شود بتواند نقشی را ایفا کند.

حاجی بابایی ریل گذاری در آموزش و پرورش بر اساس سند ملی آموزش و پرورش را کار سنگین این وزارت خانه در سال ۹۱ اعلام کرد و افزود: البته این تغییر و تحول نیاز به اطلاع رسانی دقیق به مردم دارد از همین رو از صدا و سیما و ز اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این سال به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی ادامه داد: تا اطلاع رسانی دقیقی در اختیار مردم قرار گیرد و بر اساس آن اطلاعات کمک و مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش نقش خانواده در آموزش و پرورش را کلیدی عنوان کرد و افزود: پدر و مادری که به طور مداوم با فرزندش نیست باید احساس خطر کند اگرچه آموزش و پرورش با آن‌ها است اما آموزش و پرورش با خانواده تکمیل می‌شود.

وی با تاکید براینکه فرهنگ غربی را درسند تحول بنیادی نفی کردیم افزود: یکی از اشکالات عمده فرهنگ غرب فروپاشی خانواده است که غرب را به این روز نشانده است که ما نباید از ضربه‌ای که آن‌ها خورده‌اند غفلت کنیم.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: کارهایی که امروز در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد در مرحله اول با توجه به تربیت صورت می‌گیرد وقتی که می‌گوییم باید سال ششم ابتدایی باشد برای اینکه تاثیرگذاری تربیت در این سال تحصیلی بالا است.

وی با یادآوری مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم افزود: آموزش و پرورش به سرعت اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرد و تا به امروز ۳ و نیم میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016