چهارشنبه 3 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلفن ‌همراه موجب حواس پرتی و فقدان قدرت خلاقیت در دانش‌آموزان می‌شود

خبرگزاری فارس: یک متخصص رفتارشناسی گفت: دانش‌آموزانی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند در معرض ابتلا به حواس‌پرتی و فقدان تمرکز قرار می‌گیرند، چنین افرادی در آینده قدرت خلاقیت نخواهند داشت.

حسین باهر، متخصص رفتارشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با تأکید بر مضر بودن امواج تلفن‌همراه برای مغز اظهار داشت: اتلاف وقت و ایجاد حواس‌پرتی در هنگام انجام اموری که نیاز به تمرکز دارد از جمله آسیب‌های استفاده از تلفن‌همراه است.

وی آسیب‌های استفاده از تلفن ‌همراه را در بین دانش‌آموزان به مراتب چند برابر افراد بزرگسال دانست و افزود: وقتی کودک و نوجوانی از تلفن‌همراه استفاده می‌کند در نتیجه میزان برقرار کردن ارتباط تلفنی‌اش با دیگران افزایش می‌یابد؛ در این شرایط با توجه به اینکه افراد در این سن زمینه‌های تبادل مطالب علمی را نیز کسب نکرده‌اند بیشتر وقت خود را در هنگام صحبت ‌تلفنی بیهوده می‌گذرانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*لزوم ممنوعیت استفاده از تلفن ‌همراه در جلسات آموزشی

این متخصص رفتارشناسی با بیان اینکه برقراری ارتباط تلفنی ناسالم با جنس مخالف از مهم‌ترین آسیب‌های استفاده دانش‌آموزان از تلفن‌همراه است، ادامه داد: مسئله دیگر، به همراه داشتن تلفن‌همراه در سرکلاس و در هنگام تدریس توسط معلم است که موجب حواس پرتی دانش‌آموز از فهم عمق نکات ْآموزشی است.

وی با اشاره به اینکه به همراه داشتن تلفن ‌همراه تا حدودی تمرکز حواس تمام گروه‌های را کاهش
می‌دهد، گفت: ممنوعیت استفاده از تلفن‌همراه در سالن‌های سخنرانی و جلسات عمومی موجب افزایش تمرکز معلم و استاد هنگام سخنرانی و تدریس خواهد شد و در نتیجه بازدهی جلسات علمی - آموزشی افزایش می‌یابد.

*فقدان قدرت خلاقیت در انتظار دانش‌آموزانی که از تلفن ‌همراه استفاده می‌کنند

باهر با تأکید بر اینکه به ندرت استفاده از تلفن‌همراه برای یک نوجوان به عنوان نیازی واقعی مطرح می‌شود، اضافه کرد: هنوز نسبت به استفاده درست از ابزارهای وارداتی فرهنگ سازی صورت نگرفته است و این در حالی است که می‌توان تلفن‌همراه را یکی از این مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی دانست که در دسترس بیشتر افراد قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت بومی‌سازی فرهنگ استفاده از وسایل ارتباطی، تأکید کرد:‌ دانش‌آموزانی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند در معرض ابتلا به حواس‌پرتی، بازیگوشی و فقدان تمرکز قرار می‌گیرند، چنین افرادی در آینده قدرت خلاقیت نخواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016