جمعه 5 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶۵ درصد جراحیهای زیبایی غیرضروری هستند

یک متخصص علوم رفتاری با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که 65 درصد جراحیهای زیبایی غیرضرور و نیازی به انجام آن نبوده است گفت: از نگاه رفتاری توهم خودزشت پنداری و نقش دوستان در یادآوری نیاز جراحی عوامل اصلی مراجعه برای جراحی زیبایی است.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تحقیقات انجام شده در بنیاد علوم رفتاری نشان می دهد که باتوجه به روند صعودی گسترش فرهنگ جراحی های زیبایی ، در حال حاضر تعداد اینگونه جراحی ها در ایران 7 برابر اروپاست.

به گفته وی ، 90 درصد جراحیهای انجام شده در کشور مربوط به جراحی بینی است و بقیه جراحیهای نقاط مختلف بدن می باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از نگاه رفتاری توهم خودزشت پنداری و نقش دوستان در یادآوری نیاز جراحی عوامل اصلی مراجعه بوده و امروز درکشور ما جراحی بینی یک امتیاز اجتماعی محسوب می شود که در میان زنان و مردان تقریبا به اندازه مساوی رسیده بطوریکه حتی کسانی که قادر به انجام اینگونه جراحیها نیستند با چسباندن چسبهای مخصوص تظاهر به آن می کنند.

ابهری افزود: نقش تبلیغات مراکز انجام اینگونه جراحیها مخصوصا از طریق ماهواره ها عامل اصلی گرایش رفتاری به آن بوده و 80 درصد از افراد بعد از جراحی بینی وقتی به این واقعیت رسیدند که زیبایی آنها چندان تغییر نکرده دچار افسردگی می شوند.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: با توجه به اینکه از نگاه زیبایی شناسی اعضای صورت هر کس دقیقا در زوایای طبیعی و مناسب با کل ترکیب وی قرار گرفته فقط در مواردی که بر اساس بیماری یا سانحه نقص یا ناهنجاری عضوی پدید آید می توان اینگونه جراحی ها را توصیه کرد در غیر اینصورت توهم خود زشت پنداری باعث بروز ناهنچاریهای رفتاری دیگری قبل و بعد از جراحی خواهد شد که ساده ترین آنها افسردگی و اختلالات خانوادگی می باشد.

به گفته وی ، متاسفانه ماهواره های غربی تصور می کنند تنها مشکل و دغدغه بانوان ایرانی چاقی یا بزرگی بینی است در مورد مردان نیز مشکلات جنسی و یا کم مویی دل مشغولی آنها می باشد به همین دلیل با تبلیغ انواع داروهای بی اثر و حتی خطرناک اقدام به فریب افراد می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ابهری اظهار داشت: در حقیقت اینگونه شبکه ها به شعور فرهنگی بانوان ما توهین می کنند؛ ممکن است چاقی یا لاغری یا بعضی از مشکلات فیزیکی در تصور بانوان ایرانی باشد اما دغدغه اصلی آنها نیست و هموطنان ما باید فریب این تبلیغات دروغین را نخورند و اجازه ندهند که با جسم و روح آنها بازی شود.

وی گفت: پزشکان متخصص در مورد چاقی و لاغری و مشاورین زیبایی درمورد مشکلات ظاهری در درجه اول دارای صلاحیت می باشند و اینگونه تبلیغات باید مورد بی اعتنایی قرار گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016