پنجشنبه 4 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار نسبت به راه اندازی قهوه خانه ويژه بانوان


تهران- جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران نسبت به راه اندازی قهوه خانه ويژه بانوان هشدار داد و آن را تهديدی جدی برای خانواده های ايرانی عنوان کرد.

به گزارش ايرنا، اين جمعيت روز چهارشنبه با ارسال نمابری به ايرنا اظهارات اخير رئيس اتحاديه قهوه خانه داران در باره پيگيری راه اندازی قهوه خانه ويژه بانوان را غيرمسوولانه خواند و از آن انتقاد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دربخشی از اين نمابر آمده است : بی توجهی به قانون، ضعف در نهادهای مسوول و بی توجهی به سلامت جامعه، کار را به جايی رسانده که رئيس اين اتحاديه از گرايش مردم به قليان استقبال و خود را متولی قليان در کشور معرفی می کند.

در اين نمابر آمده است،اگر سلامت جامعه اولويت اصلی در کشور بود، وضعيت مصرف قليان به سهولت فضای موجود نبود بر اين اساس شايسته است دلسوزان سلامت جامعه با شناخت و درک عواقب اين سخنان، نسبت به صيانت از سلامت مردم اقدام کنند.

همچنين در اين نمابر به مضرات قليان اشاره شده و آمده است دود قليان از دود سيگار خطرناکتر بوده و مصرف هر بار قليان معادل دو تا سه بسته سيگار است.

هر بار مصرف ۶۰ دقيقه ای قليان دودی را توليد می کند که يکصد تا ۲۰۰ برابر حجم دودی است که از يک نخ سيگار حاصل می شود، دود قليان در مقايسه با يک نخ سيگار ميزان بيشتری آرسنيک، سرب، نيکل، ۳۶ برابر قطران و ۱۵ برابر مونوکسيدکربن دارد.

در بخش ديگری از اين نمابر آمده است، اين مضرات علاوه بر خطرهای ناشی از استفاده از دهانه مشترک و دود غيرمستقيم توليد شده از قليان و مواد شيميايی حاصل از سوختن زغال چوب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016