شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيوع ايدرز بين کودکان کار ۴۵ برابر متوسط کشوری است

حدود ۴/۵ درصد کودکان کار و خيابان به ويروسHIV آلوده هستند که اين رقم ۴۵ برابر متوسط کشوری است و می‌تواند با شيوع اين بيماری در ميان زنان ويژه برابری کند.


خبرگزاری کار ايران (ايلنا): يک مددکار اجتماعی از نتايج تحقيقی در خصوص فراگيری بيماری ايدز در ميان کودکان کار خبر داد که بر اساس اين تحقيق ميزان ابتلای کودکان زباله‌گرد و دستفروش به بيماری ايدز برابر با زنان ويژه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرشيد يزدانی در گفتگو با خبرنگار ايلنا اظهار کرد: حدود ۴/۵ درصد کودکان کار و خيابان به ويروسHIV آلوده هستند که اين رقم ۴۵ برابر متوسط کشوری است و می‌تواند با شيوع اين بيماری در ميان زنان ويژه برابری کند.

عضو هيئت مديره انجمن حمايت از حقوق کودکان، در بخش ديگری از اين گفتگو با اشاره به نتايج پژوهش جديدی که در مقاله‌ای توسط دکتر محرز ارائه شده است، گفت: کودکان در سنين بين ۱۰الی ۱۴سال و۱۵الی ۱۸سال بدليل عدم توجه والدين شروع به استفاده مواد مخدر و مشروبات الکلی می کنند که بررسی‌ها نشان داده ۶۰ درصد از کودکان کار استعمال دخانيات را تجربه کرده‌اند که سيگار و ساير مواد دخانی را شامل می‌شود.

اين فعال حقوق کودکان افزود: طبق اين پژوهش ۲۰ درصد از کودکان کار تجربه استفاده از مواد مخدر را دارند و ۴۰ درصد نيز مشروبات الکلی را تجربه کرده‌اند.

يزدانی در ادامه پديده کودکان کار را حاصل سياست‌های کلان اقتصادی-اجتماعی دانست و تصريح کرد: رشد تورم و بحران‌های اقتصادی باعث فقيرتر شدن خانواده‌های ضعيف می‌شوند و اين روند از مهمترين عوامل ورود کودکان به بازار کار به شمار می‌روند.

او با بيان اينکه برای کاهش آسيب‌های اجتماعی کودکان کار ابتدا بايد عوامل ورود اين کودکان به بازار کار را نابود کرد، افزود: با وجود آنکه افزايش فقر به تبع بحران‌های اقتصادی حاصل سياست‌های دولت است اما به نظر می‌رسد دولت دغدغه‌ خاصی برای پوشش و ساماندهی اصولی و بلند مدت اين کودکان نداشته باشد.

عضو هيئت مديره انجمن حمايت از حقوق کودکان در خاتمه با اشاره به «طرح ساماندهی کودکان کار و خيابان» که در حال اجراست، گفت: متاسفانه نگاه انسانی در برخورد با اين کودکان وجود ندارد و درباره ساماندهی اين کودکان همان‌گونه تصميم‌گيری می‌شود که در خصوص جمع‌آوری يا نصب مبلمان شهری برنامه‌ريزی می‌شود اما با اين حال اميدواريم دولت هر چه زودتر برنامه‌ای دقيق و اصولی با نگاهی انسان‌محور برای حمايت از کودکان کار در نظر بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016