چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران؛ سرآمد طلاق در کشور

ایلنا: طرح تحکیم بنیاد خانواده در شورای شهر با وجود تلاش معصومه ابتکار و معصومه آباد رای نیاورد. پروین احمدی‌نژاد دیگر بانوی این شورا مخالف این طرح بود و در ‌‌نهایت با مخالفت بیشتر اعضای شورای شهر این طرح تصویب نشد.

به گزارش ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران یک فوریت طرح تحکیم بنیاد خانواده، آموزش مهارتهای زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج بررسی شد که این یک فوریت در ‌‌نهایت به تصویب اعضای شورای شهر نرسید.

معصومه آباد دبیر کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت بررسی و تصویب این طرح، اظهار کرد: ‌ خانواده از اساسی‌ترین نهادهای اجتماعی تاثیرگذار است در واقع هر آنچه که امروز ما داریم، تحت تاثیر تعلیمات کودکی است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در شمال شهر بالا است، افزود: بر اساس وضعیت کنونی جامعه و افزایش آمارهای ازدواج و طلاق باید این مصوبه به صورت اورژانسی بررسی شود چراکه آمار ازدواج در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ یک درصد رشد و طلاق ۴/۳ درصد و در این میان تهران سرآمد بوده است.

تهران؛ سرآمد آمار طلاق

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بیکاری و سبک زندگی دلیل افزایش طلاق نیست، تصریح کرد: ‌ بر اساس آمار موجود از هر سه ازدواج در منطقه شمیرانات دو طلاق رخ می‌دهد. بنابراین مشکلات اقتصادی دلایل اصلی برای طلاق نیست چراکه در مناطق پایئن‌تر از هر سه ازدواج یکی به طلاق ختم می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا دبیر دیگر عضو شورای شهر تهران از تبدیل شدن شهرداری به نهاد اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر آمارهای ازدواج و طلاق برای شهرداران مناطق مهم است و در صورت بروز طلاق آن‌ها را نگران می‌کند اما پیشنهاد من این است که این مسائل را به سازمانهای مردم نهاد بسپاریم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی تهران با مخالفت از تصویب یک فوریت این طرح با بیان اینکه نمی‌توان مباحث آموزش‌های خانودگی را یک هفته‌ای جمع و جور کرد، افزود: ‌اصرار برای تصویب این طرح در این جلسه برای چیست.

معصومه ابتکار با بیان اینکه این طرح باید در زمان روز زن و ایام ولادت حضرت فاطمه (س) مطرح و بررسی می‌شد، گفت: در کمیته سلامت و مجمع مشورتی بانوان بررسی‌های کار کار‌شناسی در مورد این طرح انجام شده است و معتقدم باید این طرح به صورت اورژانسی در شورا تصویب شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران فرصت اندکی برای به سرانجام رساندن طرح و لوایح مصوب شده شواری شهر را دارد، خاطر نشان کرد: ‌ در یک سال باقی مانده از عمر شورا باید ساز و کار اجرایی این طرح ایجاد شود، متاسفانه جوانان ما قبل از ازدواج یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای که بسیار کهنه و بی‌کیفیت است را تماشا می‌کنند در حالی این برای کسب مهارت‌های زندگی کافی نیست.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این معضلات همانند سرطان است، گفت: ‌ سرطان با یک فوریت خوب نمی‌شود کرد آسیب‌های اجتماعی نیازمند زمان هستند.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی عضو شورای شهر از ریشه دار بودن معضلات خانوادگی در کشور خبر داد، افزود: ‌ باید فرصت کافی برای بررسی این معضلات داشته باشیم و نیازی به تصویب یک فوریت این طرح نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خسارتهای یک طلاق کمتر از زلزله و سیل نیست

معصومه آباد در پاسخ به واکنش اعضای شورای شهر با بیان اینکه آمارهایی که اعلام شد تنها آمارهای طلاق رسمی است، به طلاق عاطفی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای غیر رسمی دو برابر آمارهای طلاق رسمی است در واقع ما در شرایط بحرانی هستیم و معتقدم خسارتهای یک طلاق کمتر از زلزله و سیل نیست. هدف ما نظامند کردن فعالیتهای شهرداری را در این بخش است.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، نیز تصریح کرد: ‌ ما یک فوریت‌های متعددی را بررسی و تصویب کرده‌ایم که چند سال است به صحن نیامده و برای آنکه تاکیدي باشد بر سرعت عمل بررسی این طرح در شورا باشد بهتر است یک فوریت به تصویب برسد.

به گزارش ایلنا، این طرح به دلیل موافقت بیشتر اعضای شورای شهر تهران رای نیاورد و قرار شد، به صورت عادی در کمیسیون‌های مرتبط بررسی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016