چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدارس، مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموزش دهند

ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت: ‌ متاسفانه در جامعه ما برای آموزش دادن و آگاهی بخشیدن به مسائل و روابط جنسی اکراهی وجود دارد البته این اکراه ریشه در فرهنگ یا سنت حاکم در جامعه است كه در جاي خود با ارزش است.

محمد علی نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره نقش آموزش و پرورش در آموزش دادن در زمینه مهارت‌های زندگی و نیازهای جنسی، با تاکید که بر اینکه آموزش و پرورش نفش مهمی در این مورد دارد، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سطح دسترسی آسان به اینترنت آن هم در سنین پایین، نوجوانان و حتی کودکان از اطلاعاتی آگاه می‌شوند که شاید پیش این افراد در سنین ۲۰ سالگی به آن دست می‌یافتند.

وزير اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه جامعه کنونی به گونه ‌ای است که در برخی از موارد روابط جنسی پرخطر خیلی زود اتفاق می‌افتد. اینکه آموزش و پرورش اعلام می‌کنند ورود به این موضوع ارتباطی به ما ندارد، کاملا حرف اشتباهی است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کوچک‌ترین ورود آموزش و پرورش این است که به این مقوله در کتب درسی بپردازد، گفت: ‌ مطلب مهم اینجاست که باید مهارت‌های زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود و باید آن‌ها بداند که در موقعیت‌های مختلف چه برخوردی از خود داشته باشند.

نجفی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امکانات خوبی برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان دارد، افزود: متاسفانه در جامعه ما برای آموزش دادن و آگاهی بخشیدن به مسائل و ارتباطات جنسی اکراهی وجود دارد البته این اکراه ریشه در فرهنگ یا سنت حاکم در جامعه دارد كه در جاي خود قابل احترام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با تاکید بر اینکه عدم آگاهی بخشی به این مساله موجب بروز آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های خاص از قبیل ایدز در جامعه می‌شود، گفت: ‌ باید اکراه از آموزش دادن به مساله شیوه صحیح روابط جنسی برداشته شود و مسئولان بپذیرند که هرچه زود‌تر با شجاعت تمام نسبت به این مساله ورود جدی داشته باشند و آن را پیگیری کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: ‌این حجب و حیایی که در مقوله ارتباطات جنسی در جامعه دیده می‌شود در عین اینکه از بعد فرهنگی باارزش است اما در بعد مسائل اجتماعی مشکل ساز شده است به اعتقاد من اگر آموزش و پرورش در این بخش ورود جدی‌تری داشته باشد قطعا در آینده بخش اعظم این مشکلات حل می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016